Biedronka notuje 18,5 mld przychodów w pierwszym półroczu

Biedronka

mjaniec, flickr

Chociaż konkurencja jest spora, to jednak Biedronka ma się naprawdę dobrze. Na przestrzeni pierwszych 6 miesięcy sieć dyskontów zanotowała przychody sięgające 18,5 miliarda złotych! W ujęciu rocznym oznacza to wzrost o 10,6%.

Biedronka opublikowała najnowsze dane sprzedażowe dotyczące II kwartału tego roku. Na ich podstawie wyliczono, że w ciągu pierwszego półrocza popularny dyskont z Portugalii zdołał zarobić 4,499 miliarda euro, co w przeliczeniu na polską walutę daje niemal 18,5 miliarda złotych! W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku oznacza to wzrost sprzedaży o 10,6%. Co więcej, do odnotowania takiego wzrostu sieć wcale nie potrzebowała nowych sklepów.

Szczegółowe dane wskazały, że nawet bez uwzględniania nowo otwartych punktów, Biedronka i tak zaliczyłaby wzrost sprzedaży i to o 2,6% wobec I półrocza 2014 r. A warto dodać, że powstały 83 nowe punkty handlowe Biedronki, a zamknięto tylko 15 funkcjonujących w 2014 r. Eksperci zwracają uwagę na fakt, że wynik prezentuje się jeszcze lepiej, gdy podkreśli się wciąż widoczną deflację. Ceny żywności spadły w ostatnim roku o 3,3%, a to właśnie produkty spożywcze przeważają w asortymencie sklepów tej sieci.

Jak przyznaje prezes koncernu Jeronimo Martins, w ramach którego funkcjonuje Biedronka, wzrost sprzedaży to efekt wprowadzenia odpowiednich rozwiązań i dobrej strategii. Jednocześnie, jak nieskromnie zauważa Pedro Soares dos Santos, doskonale potwierdza to wysoką pozycje Biedronki na rynku. W związku z uzyskanymi wynikami, plan obrany na bieżący rok będzie kontynuowany z nadzieją na osiągnięcie jak najlepszych rezultatów w ujęciu rocznym.

Jeśli chodzi o półroczne wyniki finansowe całej grupy Jeronimo Martins, to przychody ze sprzedaży zwiększyły się w porównaniu do tego samego okresu minionego roku o 9,8% osiągając poziom 6 mld 644 milionów euro. Sama Biedronka odpowiadała za 67,7% zysków JM. To nieco więcej niż w okresie styczeń-czerwiec 2014 r., gdy było to 66,6% całej sprzedaży grupy. Dodatkowo 47% obrotów Biedronki to jej produkty własne. Takie zainteresowanie towarami wytwarzanymi specjalnie dla Biedronki dodatkowo potwierdza siłę sieci. Dalsze, szczegółowe dane wskazały, że EBITDA sieci wyniosła 305 miliardów euro, więc wzrosła o 8,6% wobec I półrocza 2014r. Marża EBITDA wzrosła w ujęciu rocznym o 6,8%.