Facebook zmniejsza zysk, ale zwiększa przychody

Facebook

W ubiegłym tygodniu Facebook pochwalił się swoimi wynikami finansowymi. Co prawda, internetowy gigant odnotował spadek zysków, jednak bezustannie udaje mu się powiększać przychody. Ja dokładnie wygląda sytuacja finansowa portalu?

Facebook opublikował swoje najświeższe wyniki finansowe. W II kwartale tego roku jego przychody wzrosły o 1,13 mld dolarów w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i osiągnęły poziom 4,04 mld. Niemniej jednak spadł zysk netto, jaki zanotowali na swoim koncie akcjonariusze spółki. Skurczył się z poziomu 788 mln dolarów w II kwartale 2014 r. do 715 mln w poprzednich trzech miesiącach. Oznacza to przecenę pojedynczej akcji o 30 centów. Licząc od początku bieżącego roku, kurs spółki zanotował wzrost o 24,3%. W związku z tym, jego kapitalizacja wyniosła 276,5 mld dolarów. Ponadto podano, że w handlu posesyjnym akcje Facebooka taniały o przeszło 3%.

Mocny wzrost było widać w kwestii przychodów reklamowych. W okresie kwiecień-czerwiec tego roku wyniosły 3,83 mld dolarów, co oznacza zwyżkę o 43% w ujęciu rocznym. Aż 76% tej sumy to zarobki uzyskane, dzięki reklamom wyświetlanym w urządzeniach mobilnych. W stosunku do tego samego okresu minionego roku jest to wzrost o 14 punktów procentowych. Co ciekawe, mimo wyraźnego spadku odsłon reklam, drastycznie zwiększyła się ich średnia cena. Oglądanych było aż o 55% mniej reklam niż w II kwartale 2014r., a jednak przeciętny koszt jednej reklamy podskoczył o 220% r/r.

Statystyki Facebooka wskazały, że w czerwcu 1,49 mld osób było aktywnymi użytkownikami największego serwisu społecznościowego na świecie. Na przestrzeni roku liczba zarejestrowanych wzrosła o 13%. Aż 1,31 mld osób korzystało z portalu za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W tym przypadku zaobserwowano wzrost o 23% w ujęciu rocznym. Praktycznie pewnym jest, że trend wzrostowy utrzyma się przez kolejne miesiąca, a także w przyszłym roku.

Chociaż wyniki związane z urządzeniami mobilnymi były w pełni zadowalające, to jednak Facebook zapowiedział już, że w kolejnych miesiącach będzie jeszcze zwiększał wydatki na rozwój tego segmentu. W samym tylko bieżącym roku nakłady na te cele mają zostać podniesione o 55%-60%. To o tyle imponujące plany, że w II kwartale inwestycje zostały zwiększone o 82% i wyniosły 2,77 mld dolarów.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.