Internet vs. telewizja: nadchodzi zmierzch TV

internet

aubergene (Flickr)

Rozwój internetu jest tak dynamiczny, że pozostałe media czują się zagrożone. Wyniki uzyskiwane przez najczęściej odwiedzane strony www mogą niepokoić właścicieli stacji telewizyjnych, które dla odbiorców są coraz mniej ciekawe.

Na całym świecie internet rozwija się w zaskakująco szybkim tempie. Od pewnego czasu mówi się nawet, że z tego powodu sieć może być zagrożeniem dla telewizji. Wszystko to, co oferują nam stacje telewizyjne, w większości można znaleźć również na stronach internetowych. Badania przeprowadzone przez IRCenter wskazują, że z roku na rok przybywa Polaków, dla których sieć jest głównym kanałem komunikacji. To natomiast sprawia, że rośnie liczba osób, które wolą przeglądać zasoby internetu niż włączyć telewizor.

Najpopularniejszymi materiałami wideo dostępnymi on-line są te publikowane w serwisie YouTube. Aż 92% internautów oglądających filmiki w sieci korzysta właśnie z tej strony. Na drugim miejscu pod względem popularności oglądanych nagrań znalazł się Facebook (85%). Dopiero na następnych pozycjach uplasowały się Polsat i TVN, których oglądalność wynosiła po 66%. W tej grupie ankietowanych Polaków 76% osób uważa, że najistotniejszymi mediami dodatkowymi są telewizja satelitarna i kablowa. 72% respondentów wskazało na Telewizję Publiczną.

Internauci przyznają, że nie muszą korzystać z telewizji, by mieć dostęp do większości emitowanych w niej programów. Z bezpłatnych materiałów dostępnych na VOD korzysta 92% pytanych. Polacy nie potrzebują już także radia – do słuchania go przez internet przyznaje się 66% respondentów. 15% zapytanych ogląda również płatne materiały udostępniane na VOD.

O potędze internetu najlepiej świadczy fenomen Sylwestra Wardęgi, który dzięki popularności jednego, niespełna 4-minutowego filmiku stał się popularny niemal na całym świecie. Podobnie było z psem, który zagrał główną rolę w jego najpopularniejszym nagraniu „Mutant Giant Spider Dog”. Wideo obejrzano ponad 131 milionów razy, przy czym granica 100 milionów została przekroczona w ciągu miesiąca od momentu publikacji nagrania. Kanał Wardęgi jest obserwowany przez niemal 3 miliony internautów z całego globu.

Bezsprzecznymi gwiazdami polskiego internetu są także 3 mężczyźni wchodzący w skład grupy AbstrachujeTV, której publikacje śledzi ok. 1,4 miliona użytkowników sieci. Na 3. pozycji pod względem sieciowej popularności znalazł się youtuber Maciej Frączyk występujący jako Niekryty Krytyk. Posiada 1,15 miliona subskrybentów.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)