Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Co to jest przesilenie wiosenne?

Wiosna to czas radości, pozytywnej energii i powrotu wyczekiwanego przez wszystkich słońca. Po długiej i chłodnej zimie każdy chce zrzucić grube kurtki i spędzić trochę czas na spacerze. Co jednak, kiedy twoje samopoczucie gwałtowanie idzie w dół i nie masz ochoty na żadne aktywności? Marzysz tylko o tym, by położyć się do łóżko i przespać najbliższe dni. Wszystko wskazuje na to, że odczuwasz skutki przesilenia wiosennego. Czym właściwie jest przesilenie wiosenne i jak sobie z nim radzić? Poniżej kilka porad, aby przetrwać ten nieprzyjemny moment.

Przesilenie wiosenne może być konsekwencją długotrwałego przemęczenia, które silnie osłabia nasz organizm. Wpływ na to mają silne emocji, stres, nieodpowiedna dieta. Niewydolny system odpornościowy sprawia, że szybciej zapadamy na różne choroby oraz odczuwamy różne nieprzyjemne dolegliwości. Do najczęstszych objawów, które oznaczają, że dopadało nas przesilenie wiosenne, zalicza się: osłabienie, senność, częste bóle głowy i bóle mięśni. Wynikać to może z niedoboru witamin i soli mineralnych. Natomiast jeśli dostrzegamy, że pogorszył nam się refleks oraz osłabły mięśnie należy zwiększyć ilość potasu w diecie. Lekarstwem na rozdrażnienie oraz bolesne skurcze mięśni są produkty bogate w magnez. Ponadto chroniczne zmęczenia wynikać może z niedoboru żelaza, a na wypadanie włosów najlepszy będzie cynk.

Przesilenie wiosenne może trwać nawet kilka tygodni, dlatego w tym czasie trzeba szczególnie dbać o samopoczucie i dietę. Więcej ruchu, zdrowsze posiłki oraz picie niegazowanej wody mineralnej to podstawa. Niezbędne jest również unikanie stresów, wysypianie się oraz rozwijanie swoich pasji. Dzięki temu powrót do dobrej kondycji fizycznej i psychicznej nastąpi szybciej. Zdaniem niektórych lekarzy zaburzenia wynikające z przesilenia wiosennego mogą być efektem niesłuchania naszego wewnętrznego zegara biologicznego. To właśnie listopad, marzec oraz kwiecień są najlepszymi miesiącami na wypoczynek i urlop od pracy, jednak większość z nas wybiera miesiące wakacyjne, przez co nie zapewnia organizmowi odpoczynku we właściwym momencie.

Okres zimowy, ze względu na niskie temperatury i szybki zachód słońca, spędzamy głównie w domu. Brak energii często rekompensowany jest słodyczami oraz niezdrowymi przekąsami. Gdy w końcu pojawia się więcej słońca, a dzień się wydłużą, nie mamy siły na aktywność oraz wiosenne porządki. Dokuczliwe dla wielu osób mogą być też gwałtowne zmiany pogody oraz skoki ciśnienia, które potęgują uczucie przemęczenia. Ratunkiem w tym okresie będzie ośmiogodzinny sen, najlepiej od godziny 22:00, poprzedzony długim spacerem. Wskazana jest też lekkostrawna dieta oraz preparaty wielowitaminowe. Dzięki temu przesilenie wiosenne minie nam niezauważalnie i będziemy mogli się cieszyć piękną pogodą oraz budząca się do życia przyrodą.

The following two tabs change content below.