Kariera: tego nie mów w pracy! Mar21

Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Kariera: tego nie mów w pracy!

własna firma

Choć dobra atmosfera i koleżeńskie relacje ze współpracownikami są w firmie bardzo ważne, to jednak nie o wszystkim powinniśmy mówić w miejscu pracy. Jakich wyznań należy w szczególności unikać?

Dobre stosunki ze współpracownikami są bardzo istotne dla dobrej atmosfery w miejscu pracy, jednak na pewne tematy nie powinniśmy rozmawiać w firmie. Nawet wśród znajomych z pracy warto zachować pewne sprawy dla siebie. Pozwoli nam to pozostać szanowanymi i da pewność, że nie popsujemy sobie reputacji.

Jedną z podstawowych kwestii jest zachowanie dla siebie negatywnych uwag na temat przedsiębiorstwa, w którym jesteśmy zatrudnieni. Jeśli nie lubimy swojej pracy lub denerwuje nas szef – zdecydowanie powinniśmy to przemilczeć. Nawet jeśli współpracownicy myślą podobnie, to nie ma żadnej pewności, że naszego wyznania nie wykorzystają kiedyś przeciwko nam. Lepiej jest też nie krytykować przesadnie współpracowników. Można wytknąć im konkretny błąd, ale uznawanie ich za nieefektywnych bardziej może zaszkodzić nam samym niż im. Możemy zostać uznani za zawistnych i starających się dojść do celu po trupach. Nie przysporzy nam to sympatii wśród znajomych z pracy, a może też nie spodobać się przełożonemu. Ograniczmy też opowieści o nadmiernych ambicjach. Mając aspiracje do objęcia najwyższego stanowiska możemy zrodzić poczucie zagrożenia u szefa i innych pracowników. Zrezygnujmy także z opowiadania o poszukiwaniu nowej pracy.

Wbrew pozorom, w pracy lepiej nie rozmawiać na temat zarobków. Może to rodzić konflikty spowodowane poczuciem niesprawiedliwości. Szef wie, ile i dlaczego płaci właśnie tyle konkretnym podwładnym i nie ma sensu o tym rozmawiać między sobą. Koniecznie darujmy sobie rozmowy o sprawach stricte prywatnych, szczególnie tych całkowicie intymnych. Rozmowy o poczynaniach w sypialni nigdy nie będą dobrze widziane w miejscu pracy. Nie powinniśmy opowiadać o własnym życiu erotycznym ani komentować życia innych osób. Odpuśćmy też opowieści o swoich szalonych imprezach i alkoholowych wyczynach.

Dla siebie warto też zachować swoje poglądy religijne i polityczne. Firma to nie miejsce na takie rozmowy. Lepiej zadbać o dobrą atmosferę, a to właśnie przy tematach religijnych i politycznych najczęściej dochodzi do sprzeczek. W miejscu pracy wszyscy mają dążyć do jednego celu, nie zważając na różnice światopoglądowe. Eksperci zalecają też, by unikać pokazywania konta na Facebooku przełożonemu. Być może nie powinni widzieć go też niektórzy współpracownicy. Chyba że nie mamy na nim żadnych kompromitujących zdjęć ani postów. Dobrze jest też zamilknąć, zanim zaczniemy opowiadać zbereźne dowcipy.