Nagroda MoneyGram 2013 we Włoszech – dla Polaka!

FM Group

W drugiej połowie czerwca Włosi wybrali najlepszych biznesmenów działających na terytorium ich państwa. W kategorii przedsiębiorców zagranicznych prowadzących interesy w Italii wygrał Polak, Marcin Saracen. Uhonorowany nagrodą MoneyGram 2013, 34-letni mężczyzna prowadzi znaną firmę kosmetyczną opartą na strategii MLM, FM Group.

Jury decydujące o wygranej podkreśliło, że Saracen łączy w sobie wszystkie cechy, jakie powinien mieć dobry biznesmen. W jego firmie regularnie wzrasta poziom zatrudnienia, a do tego wprowadzane są innowacje. Przy tym wszystkim, FM Group wyróżnia się wysoką odpowiedzialnością społeczną. Sam przedsiębiorca przyznaje, że Włosi są dla jego firmy szczególnymi klientami. Zauważa, że oferowane przez niego kosmetyki idealnie trafiają w gust mieszkańców tego południowego kraju. Dodaje, że to właśnie Włosi bardzo lubią dobrej jakości kosmetyki, dlatego chętnie się w nie zaopatrują, nie szczędząc na nie funduszy. Dzięki temu, łatwo osiąga dobre wyniki z biznesie.

Należy przy tym dodać, że Polakowi udaje się uzyskiwać naprawdę niebagatelne obroty, które z firmy zatrudniającej początkowo tylko 2 osoby, pozwoliły stworzyć istne imperium. Jak wynika z szacunków agencji Ansa, w 2012r. obroty FM Group wynosiły ok. 26 milionów euro. A to wszystko przy zatrudnieniu tylko 90 pracowników i 170 dystrybutorów.

Marcin Saracen podkreśla jednak, że wbrew pozorom, nie wszystko od początku było takie różowe. Wspomina, że wielokrotnie pojawiały się problemy, ale podstawą była dla niego wytrwałość. Dlatego też nie poddawał się, dalej dążąc do osiągnięcia zakładanego sukcesu. Właśnie dzięki uporowi i determinacji udało mu się stworzyć firmę, która podbija włoski rynek kosmetyczny i ma coraz większe znaczenie na terenie Polski.

Poza tym, najlepszy zagraniczny biznesmen Włoch podkreśla, jak istotne są same działania. Nawet, jeśli coś nam się nie powiedzie, to nie należy się załamywać czy poddawać, a dalej próbować. Saracen powtarza, że nie powinniśmy narzekać, tylko bardziej się starać, dając z siebie jeszcze więcej niż dotychczas. I najwyraźniej ma rację, skoro dzięki takim cechom udało mu się pokonać ogromną konkurencję i zdobyć Money Gram 2013. Przypomnijmy, że we Włoszech funkcjonuje ok. 500 tysięcy firm prowadzonych przez zagranicznych przedsiębiorców.