Niestandardowe sposoby na pozycjonowanie

Allegro vs Google

Zacznę od czegoś, o czym ostatnio jest dosyć głośno. Chodzi mi o SEO w Wikipedii. Internetowa encyklopedia ma wielu wrogów, zarzucających jej niską jakość linków, ma jednak też ogromne grono zwolenników. I, co najważniejsze, wyszukiwarki patrzą na nią bardzo łaskawym wzrokiem, dając wysoką wartość prowadzącym z niej odnośnikom. Jednak Wikipedia wydaje się twierdzą nie do zdobycia. Czy tak jest naprawdę?

Okazuje się, że nie. Internetowa encyklopedia prowadzona i moderowana jest przez społeczność redaktorów. To hierarchiczna struktura – im wyżej w niej się ktoś znajduje, tym większy wpływ ma na to, co się na stronach Wikipedii dzieje. No i jak się okazuje, część z tych redaktorów to osoby świadczące usługi SEO. Innymi słowy – pozycjonowanie www w internetowej encyklopedii można kupić.

Wbrew pozorom, znalezienie kogoś, kto umieści nasze linki na Wikipedii nie jest aż takie trudne (Google i do roboty!). Nie każdą witrynę da radę tak promować. W końcu link musi być sensownie umieszczony jako odnośnik przy jakiejś treści Jednak jeśli się uda, jego moc będzie bardzo duża. To bardzo efektywny sposób na pozycjonowanie.
Drugi sposób wymaga od ciebie chociaż niewielkiego nakładu środków oraz pracy. Chcesz zdobyć linki? Zorganizuj konkurs. Nagrody nie muszą być bardzo drogie. Wystarczy, aby były warte starań internautów. Rzecz jasna, im bardziej wartościowe, tym większa szansa, że konkurs odbije się echem w sieci.

Pozycjonowanie poprzez organizowanie konkursów działa w ten sposób, że informacja o tym wydarzeniu, wraz z linkiem do twojej strony, będzie rozpowszechniana w sieci. Najlepiej, jeśli w tym nieco pomożesz i sam będziesz też rozsyłał tę wiadomość, szczególnie w początkowym okresie. Później może się to potoczyć już samo.

Drugie źródło linków, to strony, które informują o konkursach. Podeślij im wiadomość o swoim konkursie, aby mieć pewność, że zamieszczą ją na swojej witrynie. Zawsze będzie ona uzupełniona odsyłaczem do ciebie, a więc każda taka wzmianka w sieci to dodatkowy link.

Trzeci sposób to używanie sprytnego marketingu do SEO. Jest to metoda dosyć przewrotna, o czym się zaraz przekonasz. Zastanów się: jak często trafiasz w sieci na informacje o jakichś zabawnych stronach, na których internauci wypatrzyli śmieszne potknięcia, niezręczne wyrażenia, zaskakujące zestawienia grafik? Ludzie uwielbiają się śmiać. Gdy wyłowią coś takiego, będą to rozpowszechniali, czyli – linki do ciebie będą pojawiać się w licznych miejscach.

Metoda ta wymaga sporej subtelności i pomysłowości. Chodzi o to, aby „ośmieszyć” się w taki sposób, by nie pozostawiło to na firmie skazy, która mogłaby jej zaszkodzić. Najłatwiej zrobić to tak – opracować swój żart, zrealizować go, a po jakimś czasie przyznać, iż był to tylko dowcip. Oczywiście nie jest to łatwe. Tym bardziej, iż żart musi być pomyślany w sposób umożliwiający wiarygodne z niego wycofanie się. Czyli najlepiej, jeśli będzie dwuetapowy – najpierw pierwsza część, gdy sieć jeszcze nie będzie wiedziała, iż to dowcip i zacznie linkować do nas, śmiejąc się z potknięcia. Później drugi etap – będący rozwinięciem pierwszego, jednak ujawniający, iż to wszystko było tylko niewinnym cyrkiem.

Jak widzisz – niestandardowe pomysły na pozycjonowanie wymagają innego spojrzenia na SEO. W internecie chodzi o komunikację i tak, jak w życiu, tak w sieci, błyśnięcie czymś interesującym to efekt złożenia wielu elementów. Jeśli jednak jesteś aktywnym internautom, do tego nie brak ci kreatywności, na pewno zdołasz wymyślić swoje unikatowe sposoby na zdobywanie linków. Najlepsze w tym jest to, iż jest to pozycjonowanie za darmo – nie musisz płacić fachowcom. Całą robotę wykonasz sam, często niewielkim nakładem pracy.