Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy

zakupy ze smartfonem

maxxyustas/bigstockphoto.com

Nowoczesne technologie coraz bardziej wspierają konsumentów w dokonywaniu zakupów. Wielość rozmaitych aplikacji ułatwia dokonywanie transakcji oferując klientom rozmaite rabaty, promocje. Korzystanie z aplikacji i gromadzenia bonusów, zwiększa lojalność klienta względem danej sieci, marki, czy samego produktu.

Przykładem jest choćby aplikacja Rossmann dostępna do pobrania dla smartfonów z Androidem, iPhon’ów oraz telefonów z Windows Phone. Dzięki tej aplikacji klienci mogą dołączyć do specjalnego klubu, co umożliwia korzystanie z wielu promocji. „Apka” pozwala na gromadzenie punktów, które później uprawniają do korzystania z wielu zniżek. Instalując aplikację w swoim telefonie, klienci są również informowani o zbliżających się promocjach. Ponadto aplikacja uprawnia również do zwiększania upustów. Taka sytuacja miała miejsce pod koniec kwietnia, gdzie kupując kosmetyki do makijażu z aplikacją można było liczyć na dodatkowe 6 % zniżki.

ShopFun to autorska aplikacja wprowadzona przez Grupę Atrium (Europa Środkowo-Wschodnia). Aplikacja łączy w sobie usługi lokalizacyjne, funkcje, które wspierają zakupy, a także elementy grywalizacji oraz system nagradzania. Celem, który przyświecał twórcom aplikacji, było przygotowanie z jednej strony nowoczesnego narzędzia marketingu dla najemców, z drugiej zaś dodatkowej usługi dla klientów centrów handlowych. Aplikacja ta wyznacza nową jakość w komunikacji pomiędzy najemcami w galerii a klientami. Pozwala na łączenie użytkowników aplikacji z najemcami obiektów Atrium we właściwym czasie i z odpowiednią ofertą.

Aplikacja ShopFun dzięki informacjom (zebranym historiom użytkowników) samodzielnie dostosowuje komunikaty i oferty do preferencji użytkowników. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii – beaconów, czyli małych nadajników sygnału radiowego mogących komunikować się ze smartfonami, aplikacja ShowFun umożliwia dopasowanie marek, które znajdują się w centrum handlowym, do każdego klienta. Dla najemców galerii Atrium, aplikacja ShowFun stanowi koleje narzędzie marketingu, dzięki któremu możliwe będzie poznanie profilu klientów, a co się z tym wiąże bardzo dokładne trafianie ze swoją. Wystarczy, że użytkownik aplikacji pojawi się w galerii, a system podeśle mu powiadomienie o spersonalizowanej dla niego ofercie. Opierając się o już posiadane dane w zakresie ścieżki zakupowej klienta, aplikacja może okazjonalne podsyłać dedykowane oferty, promocje, czy nowości – niezależnie czy klienta aktualnie znajduje się w centrum handlowym.

Ważną funkcją aplikacji ShopFun jest również zaangażowanie klientów galerii w grę, która dostarcza im pozytywnych doświadczeń zakupowych. Najemcy, przedstawiciele konkretnych marek mogą m.in. wyznaczać użytkownikom zadania. Klienci angażując się w zadania przybliżają się do zdobycia konkretnych nagród. Dzięki aplikacji ShopFun, grupa Atrium buduje lojalność swoich klientów. Początkowo aplikacja będzie dostępna w trzech centrach handlowych: Atrium Flora w czeskiej Pradze, Focus Bydgoszcz oraz Atrium Targówek w Warszawie. Aplikację ShopFun można ściągnąć bezpłatnie z Google Play oraz AppStore.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)