Ranking: najdroższe marki świata w 2015

logo forbes

Amerykański magazyn „Forbes” opublikował nowy ranking najdroższych marek świata. W 2015 r. liderem kolejny już raz okazał się elektroniczny gigant Apple, którego budżet oszacowano na niemal 150 miliardów dolarów.

Amerykański tygodnik „Forbes” opublikował nowy ranking najdroższych marek świata. W 2015 r. zwycięzca okazał się koncern Apple. Warto podkreślić, że to już piaty raz z rzędu, gdy spółka zdobywa fotel lidera w tym rankingu. Pod dowództwem Tima Cooka Apple rozwija się w naprawdę szybkim tempie – na przestrzeni roku odnotowała wzrost wartości o 17%. Aktualny budżet giganta wyceniany jest na 145,3 mld dolarów.

Co ciekawe, zmian w stosunku do poprzedniego roku nie było także na dwóch kolejnych miejscach. 2. pozycję zajął Microsoft, którego wartość w ciągu roku wzrosła o 10% i wynosi ok. 69,3 mld dolarów. Najniższy stopień podium niezmiennie należy do kolejnego giganta w zakresie nowych technologii – koncernu Google, którego wartość wyliczono na 65,6 mld dolarów, co oznacza zwyżkę o 16% w ciągu ostatniego roku. 4. lokata należała się Coca-Coli, która choć nie zwiększyła swojej wartości, to wciąż wyceniana jest na imponujące 56 mld dolarów. W dalszej kolejności znalazło się IBM, którego wartość określono na 49,8 mld dolarów przy wzroście wartości spółki o 4% w ciągu ostatniego roku.

Chociaż na przestrzeni 2014 r. wartość firmy McDonald’s spadła o 1%, to jednak z wartością 39,6 mld dolarów zajęła ona zaszczytne, szóste miejsce w zestawieniu. Za nią, na 7. pozycji uplasował się Samsung, który zwiększył swoją wartość o 8% i obecnie może pochwalić się budżetem na poziomie 37,9 mld dolarów. Za nim znalazł się motoryzacyjny gigant – Toyota. Jej wartość podskoczyła aż o 21% i w ujęciu nominalnym wynosi 37,8 mld dolarów. Tylko nieco mniej, bo 37,5 mld dolarów warte jest General Electric, którego wartość wzrosłą w ciągu minionego roku o skromny 1%. Dziesiątkę najdroższych marek świata zamyka Facebook z wartością wynoszącą 36,5 mld dolarów. Warto dodać, że jego wzrost w skali roku był imponujący i wyniósł 54%.

W dalszej kolejności sklasyfikowano tak słynne marki, jak Disney wart 34,6 mld dolarów czy telekomunikacyjne przedsiębiorstwo z USA – AT&T o wartości szacowanej na 29,1 mld dolarów. Amazon wyceniono natomiast na 28,1 mld dolarów. Tyl samo kosztuje modowa marka Louis Vuitton. Informatyczne Cisco warte jest 27,6 mld dolarów. W 20-tce najdroższych marek było ponadto miejsce dla BMW, Oracle, Nike, Intelu i Walmartu.