Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Rośnie sprzedaż samochodów marki Maserati

Maserati Ghibli

Źródło: wikipedia

Modele Maserati kojarzyły się dotąd z luksusowymi autami dla wybrańców, ale koncern wprowadził na rynek bestseller dostępny dla szerszej grupy odbiorców, który wywindował sprzedaż aut tej marki do niespotykanego wcześniej poziomu.

Rok 2014 przejdzie do historii firmy jako rekordowy pod względem sprzedaży modeli Maserati w Europie. Nowe auta znalazły 35 tys. nabywców, a w porównaniu do roku ubiegłego, gdzie sprzedano 15,4 tys. aut tej marki jest to gigantyczny wzrost. Mało tego, koncern planuje zwiększenie sprzedaży w 2015 r. do nieprawdopodobnego pułapu w historii koncernu – 50 tys. sztuk.

Do tego rekordowego wyniku przyczynił się głównie najnowszy projekt wypuszczony na rynek przez firmę, dwa nowe modele Maserati Quattroporte i coupe Ghibli. Szczególnie ten drugi model sprzedaje się nadspodziewanie dobrze, a powód jest banalnie prosty, jego cena bowiem oscyluje w granicach 84 tys. euro i jest najniższą w segmencie aut luksusowych. Cena ta jednak w żaden sposób nie wpływa na jakość, komfort i wyposażenie Ghibli.

Najtańsze auto ze stajni Maserati prezentuje się niezwykle okazale udowadniając wyższość włoskich projektantów nadwozi w branży motoryzacyjnej. Długa maska, charakterystyczna dla Maserati duża chłodnica z pionowym żebrowaniem, kształt reflektorów nadających autu drapieżnego wyglądu to tylko niektóre atuty przyciągające uwagę. Dla prawdziwych miłośników szybkich i luksusowych aut odgłosy silnika Ghibli przy wciskaniu pedału gazu brzmią jak najpiękniejsza muzyka. A silnik to trzylitrowy turbodisel V6 o mocy 275 koni, który został po raz pierwszy zastosowany w autach tej marki. Tylny napęd w połączeniu z komfortowym zawieszeniem i doskonałymi hamulcami dopełniają wrażenia pełnej przyjemności z prowadzenia auta.

Maserati Ghibli stała się realną konkurencją dla królujących do tej pory w tym segmencie aut BMW Serii 5, Mercedesa E i CLS oraz Audi A6 i A7.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)