”Wiedźmin 3: Dziki Gon” już w sklepach

Wiedźmin 3

Polska gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon” robi furorę w gamerskim światku! Uważa się ją za najważniejszą premierę tego roku i to nie tylko w naszym kraju. Gra stworzona przez polską firmę sprzedawana jest w 109 krajach całego globu!

„Wiedźmin 3: Dziki Gon” to prawdziwy polski hit eksportowy. Dotychczasowe części gry również cieszyły się dużą popularnością za granicą. Niemniej jednak to 3 część uznawana jest za jedną z najważniejszych, o ile nie najważniejszą premierę tego roku. Na szczęście dla niecierpliwych graczy, 19 maja gra pojawiła się w sklepach. Jej oficjalna premiera odbyła się równocześnie w 6 miastach: Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Szczecinie i Poznaniu.

W premierze gry udział wzięli jej twórcy, czyli pracownicy firmy CD Projekt Red. Poza nimi na oficjalne powitanie gry na sklepowych półkach przybyli aktorzy, którzy udzielili głosów postaciom oraz cosplayerzy w przebraniach bohaterów „Wiedźmina”. Wydarzenie było tak znaczące, że jeszcze przed premierą z autorami gry spotkała się szefowa polskiego rządu Ewa Kopacz. Następnego dnia zostali zaproszeni także na spotkanie z prezydentem Bronisławem Komorowskim, któremu wręczyli specjalne wydanie gry.

Chociaż premiera odbywała się głównie w większych centrach handlowych, to jednak do akcji nocnej sprzedaży z poniedziałku na wtorek zdecydował się szereg innych punktów handlowych. Były to sklepy należące do sieci Empik, Media Markt i Saturn. Nocne premiery odbywały się również w innych państwach, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż „Wiedźmina 3” ruszyła w nocy w 1500 punktach sieci GameStop. Zainteresowanie grą było tam równie duże, a może nawet większe niż w Polsce.

Przypomnijmy, że „Wiedźmin 3: Dziki Gon” miał wyjątkowo długą kampanię promocyjną, ponieważ o zamiarze jego wydania poinformowano już w lutym 2013 r. Od tamtej pory prowadzono intensywne działania marketingowe, które jedynie podsycały atmosferę wyczekiwania. Reklama była tak potężna, że jej budżet na całym świecie wyniósł łącznie 35 mln dolarów! Największą reklamą był jednak fakt, że gra, jeszcze przed premierą, zdobyła ponad 200 nagród i znalazła się na okładkach niemal 100 magazynów wydawanych w różnych częściach globu. Przy takiej promocji i tak ogromnym zainteresowaniu, Polacy mogą powoli przygotowywać się do konkurowania z takimi gigantami, jak twórcy serii gier „GTA” czy „Call of Duty”.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)