Wirtualna Polska kupuje kolejne serwisy

Wirtualna Polska

Wirtualna Polska przejęła już tyle serwisów, że niektórzy spodziewali się, iż nie będzie miała ochoty na dalsze inwestycje. A jednak, grupa wydała ponad 20 milionów złotych na kolejne strony, w tym na 2 internetowe rozgłośnie radiowe.

Wirtualna Polska ma ogromne ambicje, by na długo pozostać największą grupą medialną w kraju. Bezustannie poszerza swój portfel, dokładając do niego kolejne serwisy. Po przejęciu tak dużych, jak o2.pl czy Money.pl i wydaniu przeszło 66 mln złotych w samym tylko 2014 r., na początku czerwca Grupa WP.PL pokusiła się jeszcze o 2 internetowe rozgłośnie radiowe oraz spółkę NextWeb Media.

Decydując się na zakup spółki NextWeb Media Grupa Wirtualna Polska pozyskała szereg portali o różnej tematyce. Przejęta przez wp.pl jednostka ma pod sobą m.in. abczdrowie.pl i parenting.pl. Jest też właścicielem platformy blomedia.pl, na której działa ok. 600 blogów. Warto dodać, że spółka rozwija się w bardzo szybkim tempie, o czym świadczy fakt, że w I kwartale tego roku jej zyski było o 46% wyższe niż w tym samym okresie roku 2014. Nie dziwi zatem, że WP.PL zapłaciła za NextWeb Media ponad 20 mln złotych. 19,4 mln zostało przekazanych w momencie zawierania umowy, natomiast pozostałe 3,5 mln złotych ma trafić na konto sprzedających, gdy do końca czerwca 2016 r. NextWeb Media osiągnie ustalony zysk EBITDA.

Oprócz tego Grupa Wirtualna Polska zobowiązała się do wypłacenia sprzedającym specjalnej premii, która będzie obowiązywała w przypadku, gdy spółka zdoła uzyskać wzrost wartości na poziomie wynoszącym min. 15%. Pod uwagę wzięte zostaną dane uzyskane na dzień 31 grudni 2016 r., a później kolejny raz – wraz z ostatnim dniem roku 2018. Będą one uwzględniały wyniki uzyskane przez spółkę na przestrzeni wcześniejszych 12 miesięcy.

Jeśli chodzi o pozostałe inwestycje, to chodzi o radia internetowe OpenFM.pl oraz PolskaStacja.pl. Kosztowały one Grupę 4 mln złotych. W tym przypadku prognozy nie są jednak tak dobre, jak poprzednio, ponieważ przychody stacji wyniosły w ubiegłym roku ok. 2,8 mln złotych, czyli wyraźnie mniej od ich ceny. Niemniej jednak WP.PL zapewnia, że podejmie starania mające na celu wypromowanie stacji i zwiększenie generowanych przez nie dochodów. WP.PL ma w planach m.in. zwiększenie liczby reklam na dostępnej powierzchni.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.