Co warto jeść, by być zdrowym i czuć się lepiej?

Nie od dziś wiadomo, że odpowiednio skomponowana dieta ma ogromny wpływ na nasze dobre samopoczucie i kondycję naszego organizmu. Nie zawsze jednak zdajemy sobie sprawę, co konkretnie powinniśmy jeść.

Przestrzegając kilku prostych założeń i starannie dobierając produkty, które jesz, możesz wydatnie poprawić stan swojego zdrowia. Jakie artykuły spożywcze warto wybierać?

Na śniadanie dobrze jest przyrządzić tradycyjną owsiankę. Dzięki temu, że możemy przyrządzać ją zarówno na słodko, jak i na słono, dodając do niej cały szereg różnorodnych dodatków, owsianka nigdy się nam nie znudzi. Jeśli nie masz czasu na przygotowywanie tradycyjnych płatków co rano, sięgnij po płatki błyskawiczne lub otręby. Warto też regularnie podjadać orzechy. To najlepsza i najzdrowsza przekąska dla łakomczuchów, którzy muszą coś chrupać w czasie nauki czy oglądania telewizji. Orzechy zawierają dużo białka i błonnika, dzięki czemu dobrze wpływają na nasz układ trawienny.

Kolejne cenne źródła białka to fasola z puszki i tuńczyk. Przygotowując sałatkę z tych dwóch składników i ulubionych warzyw, zapewnisz sobie pożywną kolację czy lunch. Dobrze jest też regularnie jadać całe ziarna zbóż i ciemne pieczywo. Miłośnicy słodyczy powinni ograniczać się do kilku kostek gorzkiej czekolady albo paru suszonych owoców – to najzdrowsze ze słodkości.