Laptopy i tablety na szczycie sprzedaży

Ceny komputerów maleją z roku na rok. Powodem jest, między innymi, ich mniejsza popularność. Coraz częściej wolimy inwestować w laptopy i tablety. Ich obecne ceny także nie są zbyt wygórowane.

Raporty IDC i Partnera jednoznacznie wskazują na zmniejszający się popyt na komputery stacjonarne. Wzrost ich sprzedaży jest niewielki i znacznie mniejszy niż w przypadku laptopów i tabletów. Analitycy IDC uważają, że w bieżącym roku sprzedaż tabletów może się podwoić, a potem wzrastać jeszcze bardziej. W USA i Europie coraz mniejszą popularnością cieszą się netbooki. Jednak ich sprzedaż wzrasta w Azji.

Nawet 10% wzrostu zaobserwowano w tej kwestii w Indiach i Chinach. Mimo to, analitycy zakładają, że w ciągu najbliższych lat znów wzrośnie sprzedaż pecetów. Według przewidywań, ma ich być sprzedawanych 10% więcej niż obecnie. Trzeba jednak przyznać, że wzrost sprzedaży pecetów jest uzależniony głównie od ich funkcjonalności. Jeśli będą spełniały wymagania klientów, to rzeczywiście, znajdą wielu odbiorców, ale jeśli konsumenci zauważą, iż lepsze są tablety, wtedy optymistyczny scenariusz wcale się nie sprawdzi.

Warto również zauważyć, że wzrasta liczba zakupów elektronicznych dokonywanych drogą zdalną. W Polsce sprzedaż laptopów w punktach online wzrosła w porównaniu z I półroczem 2010 r. o 30%. Jednocześnie, spada popyt na pecety. Ulepszane parametry i coraz niższe ceny komputerów przenośnych sprawiają, że Polacy skłaniają się ku nim, rezygnując z topornych, mniej wygodnych komputerów PC. Tablety, netbooki i typowe laptopy są idealne do spraw biznesowych, sprawdzają się w podróżach, a ich wydajność jest regularnie podnoszona. Najlepsze z nich mogą pracować nawet do 14 godzin bez ładowania.