Nastolatki tworzą i sprzedają genialne aplikacje

Nick d'Aloisio

Od kiedy smarfony są w powszechnym użyciu, z dnia na dzień pojawia się coraz więcej aplikacji, które są im dedykowane. Dobry pomysł na aplikację może zapewnić jego autorowi wynagrodzenie, dzięki któremu do końca życia nie będzie musiał już pracować. Przekonał się o tym pewien brytyjski nastolatek.

Nick d’Aloisio od dziecka interesował się komputerami. Już w wieku 12 lat potrafił programować. Ostatnio chłopak samodzielnie stworzył aplikację Summly przeznaczoną do wyświetlania na smartfonach informacji ze świata. Aplikacja zbiera newsy z różnych serwisów, co pozwala na oszczędzenie czasu potrzebnego na ich przeglądanie. Jej dodatkowym atutem jest to, że jest bardzo przejrzysta i prosta w obsłudze. d’Aloisio pracował nad swoją aplikacją przez ostatnie dwa lata, ciągle ją udoskonalając. Środki na swoją działalność pozyskał od inwestora z Hong Kongu, Li Ka-Shinga, który wcześniej wspierał już tak intratne projekty jak chociażby Facebook. Biznesmen nie był jedynym, który zainteresował się aplikacją stworzoną od podstaw przez nastolatka.

Pomysł siedemnastolatka na tyle spodobał się właścicielom Yahoo, że postanowili odkupić go od niego za kilkanaście milionów dolarów. Dokładna kwota transakcji nie jest znana, wiadomo jednak, że przy rozsądnym gospodarowaniu swoimi pieniędzmi nastolatek do końca życia nie będzie już miał problemów finansowych. Któż z nas może poszczycić się takim komfortem w wieku 17 lat?

Historia Nicka d’Aloisio jest niezwykła, ale nieodosobniona. Coraz więcej genialnych nastolatków tworzy aplikacje komputerowe, którymi interesują się duże firmy. Młodzi ludzie mają szeroką wiedzę z zakresu programowania i wszelkie okoliczności, które sprzyjają pracy nad własnymi programami. Nie bez znaczenia jest też wsparcie ze strony dużych firm komputerowych, które coraz chętniej inwestują w prace młodych ludzi. Wspomniane Yahoo może tu być doskonałym przykładem. W ciągu ostatnich pięciu miesięcy firma zainwestowała w projekty pięciu początkujących twórców, dając im szanse na spory zarobek i dalszy rozwój. Współpraca z młodymi firmami jest jedynym z elementów strategii marki, która jak do tej pory przynosi doskonałe rezultaty. Skupowanie kolejnych innowacyjnych projektów może jej pomóc w zajęciu pozycji lidera na rynku aplikacji na smartfony i tablety.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.