Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości
Instagram to aplikacja pozwalająca dzielić się ze światem zdjęciami robionymi przy pomocy smartfonów. Dotychczas lekceważyła użytkowników biznesowych, ale wiadomo już, że zamierza wprowadzić opcje kierowane właśnie do firm.
Instagram, czyli serwis fotograficzny dostępny jako aplikacja na smartfony posiadające system Android, iOS lub Windows Phone, poszerza swoją ofertę o opcje dla firm. Do tej pory była to strona kierowana głównie do osób prywatnych, które chciały pokazywać wykonywane przez siebie zdjęcia znajomym i reszcie świata. Wreszcie jednak zauważono, że Instagram może okazać się także cennym kanałem reklamy dla biznesu.
Będący własnością Facebooka Instagram ma zostać uzupełniony o możliwość tworzenia profili stricte biznesowych. Jednym z udogodnień dla tego rodzaju użytkowników będzie dodanie przycisków pozwalających na łatwiejszy kontakt użytkownika z firmą. Będzie można nawiązać połączenie telefoniczne, wysłać wiadomość tekstową lub tradycyjny e-mail. To jednak nie koniec. Dla użytkowników biznesowych przygotowuje się także funkcję promowania poszczególnych postów, co przekształci je w reklamy. Dzięki temu, firmy mają bezproblemowo trafiać do wybranej grupy użytkowników. Na podstawie analizy danych z kont obserwujących Instagram będzie też sam proponował grupy docelowe.
Oprócz tego planowane jest wprowadzenie opcji, które pozwolą firmom na zaproponowanie odbiorcom dokonania rezerwacji na produkty lub usługi, zamówienia nowości w przedsprzedaży oraz głosowania na produkty tak, by przedsiębiorstwa mogły dobierać swoją ofertę do rzeczywistych preferencji grupy odbiorczej. Jeśli Instagram stanie się przyjaźniejszy dla użytkowników biznesowych, firmom wygodniej będzie trafiać do najmłodszych klientów, którzy są największą grupą użytkowników Instagrama. Przedsiębiorcy mogą liczyć również na szerszy dostęp do statystyk swoich profili, co pozwoli im lepiej organizować działania marketingowe w social media.
Na razie nie wiadomo, w jakim terminie pojawią się konkretne opcje, jednak z pewnością będą one wprowadzane stopniowo. Facebook obiecuje, że na całym świecie nowe funkcje dostępne będą do końca tego roku. Na głównych rynkach pierwsze opcje będą dostępne już w ciągu kilku najbliższych miesięcy.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016