Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości

Instagram logo

Instagram to aplikacja pozwalająca dzielić się ze światem zdjęciami robionymi przy pomocy smartfonów. Dotychczas lekceważyła użytkowników biznesowych, ale wiadomo już, że zamierza wprowadzić opcje kierowane właśnie do firm.

Instagram, czyli serwis fotograficzny dostępny jako aplikacja na smartfony posiadające system Android, iOS lub Windows Phone, poszerza swoją ofertę o opcje dla firm. Do tej pory była to strona kierowana głównie do osób prywatnych, które chciały pokazywać wykonywane przez siebie zdjęcia znajomym i reszcie świata. Wreszcie jednak zauważono, że Instagram może okazać się także cennym kanałem reklamy dla biznesu.

Będący własnością Facebooka Instagram ma zostać uzupełniony o możliwość tworzenia profili stricte biznesowych. Jednym z udogodnień dla tego rodzaju użytkowników będzie dodanie przycisków pozwalających na łatwiejszy kontakt użytkownika z firmą. Będzie można nawiązać połączenie telefoniczne, wysłać wiadomość tekstową lub tradycyjny e-mail. To jednak nie koniec. Dla użytkowników biznesowych przygotowuje się także funkcję promowania poszczególnych postów, co przekształci je w reklamy. Dzięki temu, firmy mają bezproblemowo trafiać do wybranej grupy użytkowników. Na podstawie analizy danych z kont obserwujących Instagram będzie też sam proponował grupy docelowe.

Oprócz tego planowane jest wprowadzenie opcji, które pozwolą firmom na zaproponowanie odbiorcom dokonania rezerwacji na produkty lub usługi, zamówienia nowości w przedsprzedaży oraz głosowania na produkty tak, by przedsiębiorstwa mogły dobierać swoją ofertę do rzeczywistych preferencji grupy odbiorczej. Jeśli Instagram stanie się przyjaźniejszy dla użytkowników biznesowych, firmom wygodniej będzie trafiać do najmłodszych klientów, którzy są największą grupą użytkowników Instagrama. Przedsiębiorcy mogą liczyć również na szerszy dostęp do statystyk swoich profili, co pozwoli im lepiej organizować działania marketingowe w social media.

Na razie nie wiadomo, w jakim terminie pojawią się konkretne opcje, jednak z pewnością będą one wprowadzane stopniowo. Facebook obiecuje, że na całym świecie nowe funkcje dostępne będą do końca tego roku. Na głównych rynkach pierwsze opcje będą dostępne już w ciągu kilku najbliższych miesięcy.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.