Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej?

wirtualna rzeczywistość

studiostoks/bigstockphoto.com

Nowe technologie rozwijają się w niezwykłym tempie. Rzeczywistość wirtualna to obecnie jedna z ciekawszych nowinek. Zakłada się, że w ciągu 4 najbliższych lat jej rynek osiągnie wartość 162 mld dolarów. Z czego to wyniknie?

Wirtualna rzeczywistość przez lata pojawiała się jedynie w filmach, jako fantazja wielu naukowców. Nic dziwnego, że kiedy już udało się stworzyć urządzenia dające dostęp do tej niezwykłej technologii, to na ich punkcie oszalała tak znaczna grupa osób. Niemal każdy ma dziś smartfona, a coraz więcej ludzi posiada też okulary czy hełmy z technologią rozszerzonej albo wirtualnej rzeczywistości.

Eksperci są przekonani, że ten rynek będzie rozwijał się jeszcze przez długi czas, a dynamika jego wzrostu pozostanie wysoka. Najprawdopodobniej już w roku 2020 jego wartość sięgnie 162 mld dolarów! W porównaniu do obecnej sytuacji, wzrost wartości produktów i usług w technologii VR i AR miałby wynosić ok. 181% rocznie. Jego obecna wartość to zaledwie 5 mld dolarów. Przeszło 50% czerpanych z tego zysków ma być efektem sprzedaży urządzeń i wszelkich akcesoriów związanych z rozszerzoną oraz wirtualną rzeczywistością. Wyraźniej rosnąć mają natomiast zyski pochodzące ze sprzedaży oprogramowania, a także treści i usług mających związek z AR i VR. Specjaliści przewidują również, że wirtualna rzeczywistość będzie skutecznie eliminować rzeczywistość rozszerzoną, przejmując jej obecnych klientów. Podkreślają przy tym, że ceny nowości rynkowych mają być coraz bardziej przystępne, dzięki czemu z VR korzystać będą również osoby o średnich dochodach. Początkowo jednak boom na wirtualną rzeczywistość ma zostać odnotowany w Azji. Do roku 2020 75% dochodów tej branży obserwowanych ma być jednak wspólnie w Azji, Europie Zachodniej i USA. Mimo to od 2020r. to Stany Zjednoczone mają stać się liderem w produkcji takich sprzętów. Śmiałkowie zakładają, że ponad połowa produktów branżowych będzie pochodziła zza Oceanu.

Chociaż jeszcze w sklepach nie ma tylu gadżetów oferujących technologię AR lub VR, to jednak producenci obiecują, że wkrótce się one pojawią. Jeszcze w tym roku wypuszczone na rynek mają zostać m.in. Samsung Gear VR, HTC Vive czy PlayStation VR. Dane dotyczące rynku VR pochodzą z publikowanego co pół roku raportu Worldwide Semiannual Augmented and Virtual Reality Spending Guide, który tworzy International Data Corporation.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.