Biznes w sieci a oczekiwania klientów

Handel w internecie jest coraz bardziej popularny, a klienci coraz mocniej podkreślają swoje zadowolenie z takiej możliwości robienia zakupów. Rosną e-sklepy i rosną wymagania ich klientów.

Popularność zakupów internetowych wzrasta nie tylko z każdym kolejnym rokiem, ale i z każdym miesiącem. Klienci, mając do wyboru podróże po mieście, poszukiwanie towaru i kolejki, a szybkie zakupy w sieci z dostawą do domu – zdecydowanie stawiają na tę drugą opcję. I choć już sam fakt oszczędności czasu i pieniędzy jest dla nich dużą zachętą do kupowania online, to ich wymagania i oczekiwania co do działania sklepów internetowych – wciąż rosną.

Dzisiejszy klient e-sklepu zwraca uwagę po pierwsze na cenę oferowanego mu produktu (im niższa, tym oczywiście lepiej), różnorodność towaru i możliwość zamówienia kilku różnych rzeczy za jedną opłatę przesyłkową, cenę przesyłki i akcje promocyjne, jakie daje mu sklep. Mile widziane są wszelkie akcje rabatowe, przeceny, a także konkursy w których klient może wygrać dodatkowe zniżki na zakupy, czy bilety do kina.

Zarówno sklepy internetowe, jak i serwisy aukcyjne czy firmy usługowe starają się nadążać za oczekiwaniami klientów i organizować dla nich różnorodne wyprzedaże, czy też akcje, w których mogliby wziąć udział zyskując w zamian coś ciekawego dla siebie. I wszystko wskazuje na to, że im więcej pomysłów na uaktywnienie klientów wpadnie firmom handlującym w internecie do głowy – tym lepiej dla klientów i ostatecznie dla samych zysków e-firm.