Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Marketing musi budzić emocje!

emocje

Ally Aubry, flickr

Marketing to jedna z tych dziedzin, które obecnie rozwijają się szczególnie dynamicznie. Jego ewolucja zaskakuje wielu. Dziwić może głównie fakt, że twarde dane, które jeszcze niedawno były głównymi wyznacznikami sukcesu na tym polu, dziś tracą znaczenie na rzecz… emocji! Specjaliści twierdzą, że dobry marketing to wszystkie te działania, które naprawdę powodują jakieś emocje i sprawiają, że odbiorca nie tylko analizuje przekazane informacje, ale rzeczywiście je odczuwa. Zauważalne jest to głównie w marketingu internetowym.

Na czym polega emocjonalność współczesnego marketingu online? Przede wszystkim, na szukaniu takich sposobów przekazu, które bardziej oddziałują na odczucia niż na rozsądek. Coraz mniejsze znaczenie mają treści, a rośnie zapotrzebowanie na oryginalne, chwytliwe obrazy, na dopracowaną stronę wizualną, nad którą nie trzeba się zastanawiać, a która budzi określone emocje i niemal automatycznie skłania odbiorcę do przyjęcia jakiejś konkretnej postawy wobec istoty tematu.

Jak zauważają specjaliści, w dzisiejszym marketingu sprawdzać może się humor. Coś, co bawi, automatycznie zwraca uwagę, a jeśli zainteresuje odbiorcę w formie żartu, to prawie na pewno zapamięta on przynajmniej częściowo treść komunikatu. Jeżeli zgrabnie zawrzemy w tym informacje dotyczące firmy, to niemal pewnym jest, że osoba, która zauważy treść, będzie kojarzyła nazwę firmy czy dane dotyczące jej oferty. Warto więc postawić na humorystyczną promocję.

Sprawdza się także estetyka zaklęta w sztuce. Coś, co jest piękne, może oddziaływać na zmysł estetyki klienta, a to przykuwa uwagę i pozostaje w pamięci na dłużej tak samo, jak ciekawa wystawa w galerii czy dobra sztuka w teatrze. Zachowanie dobrego smaku reklam jest ważne nawet, a może szczególnie w czasach, kiedy wszędzie pełnio medialnej papki, której jakość pozostawia wiele do życzenia.

Trzeba jeszcze pamiętać o nawiązaniu dobrych relacji z klientami. Tzw. User Experience ma wzbudzać w odbiorcach pozytywne skojarzenia związane z marką. Organizacja warsztatów lub konferencji, na których omawiane są szczegóły oferty to świetna okazja do spotkania z osobami realnie zainteresowanymi propozycją marki oraz do wzbudzenia w nich zaufania. Zaintrygowani tym, co im proponujemy, będą chcieli wypróbować produktów, chętniej skorzystają z usług, a to już jeden z ważniejszych kroków do sukcesu firmy i jej poprawnych relacji z ogółem klientów.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.