Wojna o krem czekoladowy

Krem czekoladowy –  zdrowy i odżywczy sposób na pyszne śniadanie dla dzieci. W taki sposób reklamuje swoje produkty wiele firm. Jednak już niedługo. Unia Europejska szykuje kolejne zmiany.

Polegać one będą na zakazie takiej formy promowania tak zwanych wyrobów hiperkalorycznych. Spoty telewizyjne będą musiały ograniczać się do rzeczowej prezentacji artykułów, które zawierają duże ilości tłuszczu i cukru, bez pozytywnego zabarwienia.

O sprawie szczególnie głośno jest we włoskiej prasie, w której padają hasła sprzeciwu „delegalizacji” i słowa o „ostatnim szaleństwie” Brukseli. Komentatorzy pomysłu w tym kontekście nawiązują też do zakazu reklamowania papierosów, ironicznie sugerując umieszczanie na opakowaniach słodkich kremów etykiet z ostrzeżeniami.

O ile przepychanki w argumentach przybierają już formę groteski, to zakaz reklamy może okazać się wielkim problemem dla całej branży cukierniczej. Producenci nie będą nas już mogli przekonywać, że zbożowe ciasteczka czy mleczne batoniki dodadzą nam energii na cały dzień, ani że cukierki z sokiem owocowym to zdrowy przysmak dla dzieci. Zostaną pozbawieni najskuteczniejszej metody promocji swojego produktu.