Zimą przestaw się na kiszonki

Kiszone warzywa powinny na stałe zagościć w twojej diecie. Tym bardziej zimą, kiedy pogoda naraża nas na przeziębienia. Warto wtedy raczyć się kiszoną kapustą lub ogórkami.

Kiszone warzywa zyskują wyjątkowo cenne dla zdrowia właściwości, lepsze niż te, które mają warzywa surowe. Ich regularne spożywanie buduje naturalną orchronę organizmu, która zapobiega infekcjom i wzmacnia odporność. Dodatkowo możemy je jeść nie zważając na ilości. Kiszonki zawierają bardzo mało kalorii, ponieważ w procesie kiszenia spada ich zawartość cukru. Do tego odbudowują zdrowie.

Trudno zatem o coś lepszego. Urozmaicając zimową dietę o produkty kiszone skutecznie stawisz czoła przeziębieniu. Zadba o to witamina C. Witaminy z grupy B, błonnik i kwas mlekowy zadbają z kolei o układ pokarmowy i trawienny: dobrą przemianę materii, prawidłowe funkcjonowanie jelit, wyeliminują niestrawność i wpłyną na szybsze spalanie kalorii.

Dieta bogata w kiszonki nie musi być monotonna. Przyzwyczailiśmy się do spożywania wyłącznie kiszonej białej kapusty i ogórków. Do beczki można jednak włożyć dużo więcej, np.:

  • czerwoną kapustę,
  • buraki cukrowe,
  • pomidory,
  • paprykę,
  • cukinię,
  • oliwki,
  • grzyby,
  • czosnek,
  • a nawet owoce.

Można je jeść bez dodatków lub w postaci zdrowej i smacznej surówki, która pod koniec zimy może być jedynym źródłem naturalnych witamin.