Sztuka tworzenia spotów wyborczych

Wybory zbliżają się milowymi krokami, więc najwyższy czas na dopracowanie kampanii wyborczych. Jak zawsze, ich nieodłącznym elementem będą spoty wyborcze. Jak się je tworzy, by były skuteczne?

Dobrze zrealizowany spot wyborczy powinien wywoływać skrajne, silne emocje. Dobrze, jeżeli pokazuje kontrast, dobro i zło, pokazuje odbiorcy, że to on decyduje, która z tych wartości zwycięży.

Dla uzyskania lepszego efektu, najlepiej jest skupić się na wadach przeciwnika, eksponować je, wyolbrzymiać. Wskazywać na jego największe błędy i jednocześnie, ukazywać własne sukcesy. Skuteczną formą jest również wyśmiewanie, pokazywanie ludziom, że plany czy działania kontrkandydata nie mają sensu i są niemożliwe do zrealizowania. Poniekąd są to też starania mające na celu obniżenie jego pewności siebie. Liczy się scenografia i to każdy jej element, łącznie z ułożeniem długopisu na biurku.

Specjaliści od promocji, reżyserzy muszą zadbać o to, by całość działała nie tylko na świadomość, ale i podświadomość widza. Muszą zmotywować ich do tego, by w ogóle chcieli pójść na wybory.

W niektórych spotach występują aktorzy, którzy mają odegrać scenki – w ten sposób spot jest urozmaicany i bardziej przyciąga uwagę. Jednak całość powinna nadal być związana z wartościami, które są przewodnimi hasłami całej kampanii danego polityka. Najlepiej jest podkreślać, że interesuje nas naprawa tego, co sprawia społeczeństwu największe problemy. Trzeba skupić się na brakach, obiecując polepszenie obecnej sytuacji. Wszystko to powinno być przekazane w przystępny, prosty sposób tak, by dotarło do każdego odbiorcy.