Google potwierdza: w statystykach znikną słowa kluczowe!

Google Keyword Planner

To już koniec danych o statystykach ruchu na  stronie na konkretne słowa kluczowe? Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce i programach typu Google Analytics – podstawowym narzędzi kontroli nad statystykami stron www.

Jak zapowiedział Google już wkrótce ze statystyk odwiedzin znikną informacje o tych statystykach, które są bezpośrednio związane ze słowami kluczowymi. Docelowo najpopularniejsza wyszukiwarka świata zamierza szyfrować wszystkie wyszukiwania. Po co? Najprawdopodobniej po to, by zwiększyć ruch w podsuwanych przez siebie usługach typu Google Adwords (płatne reklamy) i utrudnić życie pozycjonerom i branży SEO, która promuje strony internetowe nie płacąc za to Google (w najprostszym rozumieniu).

Jak poinformował Search Engine Land, Google oficjalnie już potwierdził te informacje, przy czym zamierza użytkownikom pozostawić dane do wspomnianych statystyk powiązanych ze słowami kluczowymi ale… tylko dla kampanii prowadzonych przez Google Adwords. Takie decyzje sprawiają, że niewiele osób wierzy w zapewnia Google, że takie działania podyktowane są wyłącznie potrzebą ochrony użytkownika i zwiększenia bezpieczeństwa wyszukiwania.

Jak ważne dla posiadaczy stron internetowych są statystyki związane ze słowami kluczowymi? Otóż bardzo ważne: to one sprawiają, że serwisom www łatwiej jest o konkretnych reklamodawców, klientów i o decydowaniu o tym, jak ma wyglądać reklama danego sklepu, firmy czy usługodawcy. Sklep wiedząc, że odwiedzają go np. głównie ludzie wpisujący w wyszukiwarce hasło „buty w Warszawie” – będzie więcej środków przeznaczał na reklamę wśród Warszawiaków, a nie Rzeszowa czy Wrocławia. Gdy te dane znikną – sklepom, firmom czy serwisom opartym na handlu pozostanie wykupić kampanie reklamowe w prowadzonej przez Google usłudze „Google Adwords” tak, by móc nadal kontrolować skąd pochodzi największy ruch na strony www. Google zyska zatem nowych klientów, a straci… i branża SEO (pozycjonerzy) i prawdopodobnie same sklepy, którym za kampanie Google Adwords przyjdzie słono zapłacić.

Niestety, Google jest tu rynkowym monopolistą i firmom, oraz użytkownikom prywatnym wciąż pozostaje tylko pogodzić się z jego decyzjami.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.