”Wiedźmin 3: Dziki Gon” już w sklepach
Polska gra „Wiedźmin 3: Dziki Gon” robi furorę w gamerskim światku! Uważa się ją za najważniejszą premierę tego roku i to nie tylko w naszym kraju. Gra stworzona przez polską firmę sprzedawana jest w 109 krajach całego globu!
„Wiedźmin 3: Dziki Gon” to prawdziwy polski hit eksportowy. Dotychczasowe części gry również cieszyły się dużą popularnością za granicą. Niemniej jednak to 3 część uznawana jest za jedną z najważniejszych, o ile nie najważniejszą premierę tego roku. Na szczęście dla niecierpliwych graczy, 19 maja gra pojawiła się w sklepach. Jej oficjalna premiera odbyła się równocześnie w 6 miastach: Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Krakowie, Szczecinie i Poznaniu.
W premierze gry udział wzięli jej twórcy, czyli pracownicy firmy CD Projekt Red. Poza nimi na oficjalne powitanie gry na sklepowych półkach przybyli aktorzy, którzy udzielili głosów postaciom oraz cosplayerzy w przebraniach bohaterów „Wiedźmina”. Wydarzenie było tak znaczące, że jeszcze przed premierą z autorami gry spotkała się szefowa polskiego rządu Ewa Kopacz. Następnego dnia zostali zaproszeni także na spotkanie z prezydentem Bronisławem Komorowskim, któremu wręczyli specjalne wydanie gry.
Chociaż premiera odbywała się głównie w większych centrach handlowych, to jednak do akcji nocnej sprzedaży z poniedziałku na wtorek zdecydował się szereg innych punktów handlowych. Były to sklepy należące do sieci Empik, Media Markt i Saturn. Nocne premiery odbywały się również w innych państwach, w tym w Stanach Zjednoczonych, gdzie sprzedaż „Wiedźmina 3” ruszyła w nocy w 1500 punktach sieci GameStop. Zainteresowanie grą było tam równie duże, a może nawet większe niż w Polsce.
Przypomnijmy, że „Wiedźmin 3: Dziki Gon” miał wyjątkowo długą kampanię promocyjną, ponieważ o zamiarze jego wydania poinformowano już w lutym 2013 r. Od tamtej pory prowadzono intensywne działania marketingowe, które jedynie podsycały atmosferę wyczekiwania. Reklama była tak potężna, że jej budżet na całym świecie wyniósł łącznie 35 mln dolarów! Największą reklamą był jednak fakt, że gra, jeszcze przed premierą, zdobyła ponad 200 nagród i znalazła się na okładkach niemal 100 magazynów wydawanych w różnych częściach globu. Przy takiej promocji i tak ogromnym zainteresowaniu, Polacy mogą powoli przygotowywać się do konkurowania z takimi gigantami, jak twórcy serii gier „GTA” czy „Call of Duty”.
Ciekawe artykuły:
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016