Koniec plazm – Panasonic kończy produkcję w tej technologii

telewizor plazmowy Panasonic

Plazmowe telewizory marki Panasonic uważane były za jedne z najlepszych tego typu odbiorników na rynku. Jednak elektroniczny gigant postanowił zakończyć ich produkcję. Tym samym, poszedł w ślady wielu innych firm, które zrezygnowały z wytwarzania takich telewizorów. Większość marek skupia się teraz na produkowaniu telewizorów bardziej nowoczesnych, głównie LCD, które są najchętniej wybierane przez klientów. Jedynymi markami, których plazmy możemy jeszcze znaleźć na rodzimym rynku są LG, Samsung i właśnie Panasonic. Informacja o wycofaniu się japońskiego koncernu z wytwarzania tych telewizorów została już oficjalnie potwierdzona.

O tym, że Panasonic w końcu przestanie produkować telewizory plazmowe mówiło się już od dawna, jednak żaden z członków zarządu koncernu nie potwierdzał dotąd tych pogłosek. Niemniej jednak, w ubiegłym roku zaobserwowano rzeczywiście znaczny spadek udziału sprzedaży tych sprzętów RTV w ogólnej sprzedaży odbiorników telewizyjnych. Dodatkowo, eksperci są przekonani, że tendencja ta będzie się utrzymywać. To spowodowało, że także Panasonic przyznał wreszcie, iż są one coraz mniej opłacalne i zdecydowanie lepszym krokiem będzie zwiększenie produkcji bardziej pożądanych przez klientów ekranów i telewizorów LCD.

Warto zaznaczyć, że jeszcze do 2012 r. Panasonic starał się bezustannie promować telewizory plazmowe wypuszczając na rynek coraz nowsze modele i zapewniając, że są one najlepszą opcją kin domowych. Jednak twarde dane z rynku produktów RTV przekonały koncern do zwiększonego wytwarzania odbiorników LCD. Okazało się, że rzeczywiście zapotrzebowanie na nie jest bardzo duże, a liczba klientów pytających o telewizory z matrycą ciekłokrystaliczną przewyższa liczbę tych, którzy zainteresowani są plazmami. Niemniej jednak, jeszcze w tym roku Panasonic wypuszczał na rynek niemal identyczne ilości telewizorów plazmowych i LCD.

Niedawne badania przeprowadzone wśród polskich konsumentów przez TNS Polska były tylko potwierdzeniem wcześniejszych zapewnień ekspertów, którzy twierdzili, że klienci wolą LCD od plazm. Do posiadania odbiorników LCD przyznało się 38% respondentów. 19% obywateli ma w domu LCD podświetlane diodami LED, a zaledwie 11% spośród pytanych korzysta z telewizorów plazmowych. Decyzja Panasonic o zakończeniu produkcji plazm jest więc w pełni zrozumiała i rozsądna.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)