Nowe Subaru Legacy – debiut w Chicago

Subaru Legacy 2014

8 lutego 2014 r., podczas salonu samochodowego w Chicago zadebiutowało najnowsze Subaru Legacy. To już szósta generacja wyjątkowego modelu, który uznawany jest za najbardziej kultowy w historii tej japońskiej marki. Prezentacja tego modelu to świetny pomysł na uczczenie 25. rocznicy ukazania się pierwszej linii Subaru Legacy. Chociaż nowy samochód wyprodukowany przez japoński koncern motoryzacyjny nawiązuje swoją stylistką do modelu Legacy Concept, to jednak wyróżnia się kilkoma szczególnymi parametrami.

Przedstawiony kilka dni temu samochód zaliczany do grona pojazdów segmentu D ma nadwozie w postaci czterodrzwiowego coupe. Jego długość to 4798 mm, a szerokość to 1840 mm. Jest przy tym wysoki na 1500 mm. Zauważa się, że jego przednie światła mają kształt w dużym stopniu przypominający zastosowany w modelu Subaru WRX. Tylne światła to reflektory LED. Z przodu możemy zobaczyć standardowy dla samochodów tej marki grill w kształcie sześciokąta. Zmiany zaszły także w kwestii karoserii. Tym razem została ona skonstruowana w taki sposób, aby utrzymywała zwiększoną sztywność.

Jeżeli chodzi o wyposażenie wnętrza, to jest ono imponujące. Poza podstawowymi zegarami znajdującymi się na desce rozdzielczej, zobaczymy tam również nawigację z dużym, wyraźnym wyświetlaczem. Inne niż w poprzednich generacjach Legacy są także elementy takie, jak układ kierowniczy, hamulce i zawieszenie. Wszystko zostało stworzone, by samochód był jeszcze bardziej komfortowy w użytku niż jego poprzednie wersje. Jedną z większych zmian jest również całkowicie nowa, wygodna kolumna kierownicza.

Nie pojawiły się na razie informacje dotyczące wersji Subaru Legacy, które będą dostępne na naszym kontynencie. W Stanach Zjednoczonych samochód pojawi się w sprzedaży z dwoma silnikami benzynowymi typu boxer. Jednym będzie 4-cylindorwy o pojemności 2,5l i mocy 175KM. Drugi, 6-cylindrowy ma pojemność 3,6l, a jego moc to 256KM.

Co ciekawe, specjaliści podkreślają, że projekt koncepcyjny nowego Subaru był znacznie lepszy. Niemniej jednak, przechodząc przez kontrolę księgowości, projekt został najwyraźniej pozbawiony wielu elementów, a to sprawiło, że jego ostateczna postać nie jest już tak doskonała, jak wynikało z wcześniejszego konceptu. Eksperci dodają, że takie zjawisko zostało zaobserwowane w przypadku marki Subaru już nie po raz pierwszy. Podobne spostrzeżenia pojawiają się odnośnie kilku wcześniejszych modeli, które ukazały się na przestrzeni ostatnich lat.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.