Długi ogon w pozycjonowaniu – co i jak?

„Długi ogon” to nazwa nadana charakterystycznym działaniom pozycjonerskim. Mają one na celu zoptymalizowanie wyników pracy pozycjonerów i uzyskanie, jak najlepszych rezultatów w wynikach wyszukiwania.

Na czym on polega?

„Długi ogon” to sytuacja, w której, dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, udaje się wypozycjonować stronę internetową tak, by ukazywała się ona przy dużej liczbie wpisywanych fraz. Najłatwiej jest to wytłumaczyć na przykładach. Jeżeli chcemy pozycjonować stronę sklepu, to jako słowa kluczowe nie powinny pojawiać się wyłącznie ogólniki, określające asortyment, który pojawia się też w setkach innych witryn.

Lepiej jest znaleźć oryginalne, bardziej szczegółowe hasła. Warto pozycjonować stronę pod dużo różnych słów. Mogą one określać nie tylko ofertę sklepu, ale także lokalizację jego siedziby bądź wyrazy związane z jego nazwą.

„Długi ogon” jest szczególnie skuteczny w przypadku dużych firm, które mogą pochwalić się bardzo szeroką propozycją wysuwaną do klientów. Trzeba jednak zaznaczyć, że w takiej sytuacji niezbędne jest perfekcyjne zoptymalizowanie strony. Każda zakładka powinna zostać dobrze opisana tak, by łatwiej było znaleźć ją w sieci. Hasła kluczowe mają być związane z konkretnymi częściami witryny tak, by zwiększyć szansę na to, że przypadkowy internauta dotrze do naszej strony.

Co prawda, tworzenie „długiego ogona” przy pomocy licznych fraz kluczowych jest kosztowne, jednak jego efekty mogą sprawić, że inwestycja szybko się nam zwróci.