Reklama internetowa pnie się w górę!

Kwoty, jakie reklamodawcy inwestują w promocję online z roku na rok są coraz większe.

Wszystko wskazuje na to, że internet wkrótce stanie się najczęściej wykorzystywanym środkiem do kreowania wizerunku firm, promowania produktów i zachęcania do zakupów. W zeszłym roku na e-reklamę wydano prawie 1,4 mld złotych, co w porównaniu do lat ubiegłych jest kwotą naprawdę imponującą.

Co przyciąga do internetu? Przede wszystkim jego dostępność i rosnąca stale liczba użytkowników. Na telewizję mamy coraz mniej czasu. Prasy już niemal nie czytamy, bo zanim najnowsze wiadomości pojawią się w tradycyjnym druku, zdążymy już trzy razy przeczytać je na informacyjnych portalach. Nasz słuch uodparnia się też na reklamy radiowe. Krótko mówiąc: w sieci jest wszystko, więc nakłady na reklamę online będą tylko rosły.

Podczas gdy zainteresowanie reklamą prasową spada, internet odnotowuje znaczące zwyżki. W stosunku do roku 2008, rok 2009 to 11% wzrostu, co przez ekonomistów określane jest jako fenomen. Dzięki tańszej reklamie w internecie większa ilość reklamodawców może sobie na nią pozwolić. W sieci nie musisz być korporacją zatrudniającą setki osób, by zyskać dobrą reklamę – korzystają również mniejsze firmy, a nawet mikroprzedsiębiorstwa, które chętniej płacą na reklamę w znanych portalach społecznościowych, stronach o ugruntowanej renomie i pozycji, forach skupiających rzesze internautów.

Rodzaj reklamy, na który wydano w ubiegłym roku największą ilość środków? Oczywiście reklama graficzna (display), mailowa, ogłoszenia i reklama w wyszukiwarkach. W przyszłym roku przewiduje się m.in. wzrost nakładów na marketing wirusowy, szeptany i oczywiście promocję w wyszukiwarkach.