Burak – niezbędny składnik menu

Burak to jedno z tych warzyw, które często uprawiane są w naszym kraju. Choć jest dostępny praktycznie przez cały rok, to jednak niewiele osób chętnie po niego sięga. Dlaczego?

A szkoda, bo buraki to prawdziwy skarb dla naszego zdrowia! Jedną z największych zalet buraków są zawarte w nich przeciwutleniacze. Mają one działanie profilaktyczne. Chronią m.in. przed rozwojem komórek rakowych. Poza tym, zawierają dużo błonnika, co reguluje procesy zachodzące w naszym układzie pokarmowym.

Wspomaga trawienie, ale przy okazji minimalizuje uczucie głodu, przez co w dużym stopniu pomaga podczas odchudzania. Sok z buraków zawiera także kwas foliowy, który jest szczególnie cenny dla kobiet spodziewających się dziecka. Niemniej jednak, przyda się on każdemu z nas, poprawiając pracę układu nerwowego i mózgu. Spora zawartość witaminy C dodatkowo wzmaga odporność naszego organizmu.

Regularnie spożywany sok buraczany pozwala też na wydalanie z organizmu kwasu moczowego, oczyszczając tym samym krew. Ciekawe przepisy oparte na burakach to nie tylko barszcz, ćwikła i chłodnik. Wystarczy odrobina chęci, by znaleźć oryginalne pomysły na spożywanie buraków pod rozmaitymi postaciami.

Jednym z najlepszych pomysłów na zapewnienie sobie stałego spożycia buraków jest mieszanie soku buraczanego z tym jabłkowym czy pomarańczowym. Żeby zwykły chłodnik nabrał niezwykłego charakteru, można dodać do niego awokado lub ogórki.

Dla zmodyfikowania przepisu możemy eksperymentować z przyprawami. Poza tym, w wielu sklepach dostępne są chipsy buraczane. Ta smaczna, a do tego bardzo zdrowa przekąska idealnie zastępuje kaloryczne chrupki i może zostać schrupana między daniami bez jakichkolwiek wyrzutów sumienia.