Sprzedaż i zakupy w sieci dla wielu Polaków są wciąż „czarną magią”

Choć wydaje się, że e-handel w naszym kraju bezustannie się rozwija, to jednak aż 66% Polaków nigdy nie podjęło nawet próby sprzedaży przez internet. Co ogranicza naszą aktywność na tej płaszczyźnie?

Większość osób, które sceptycznie patrzą na handel internetowy ma obawy związane z brakiem uczciwości drugiej strony. Mimo restrykcyjnych zasad panujących w sprzedaży internetowej, głównie tej prowadzonej przez portale i strony www, nadal mnóstwo ludzi nie ma zaufania do tych, którzy siedzą po drugiej stronie. Jednocześnie, aż 60% spośród pytanych przyznaje, że chętnie sprzedałaby część swoich niepotrzebnych rzeczy w ten sposób.

Jeśli chodzi o nieuczciwość kupujących, to rzeczywiście, ta kwestia może pozostawać drobnym problemem. Wielu sprzedających narzeka na to, że nie ma możliwość dokładnego sprawdzenia, z kim zawiera transakcję. Mimo tego, nadużycia są eliminowane i handel internetowy staje się coraz bezpieczniejszy i coraz bardziej komfortowy.

Problemem dla niektórych użytkowników sieci jest również fakt, że nie mogą dokładnie obejrzeć przedmiotu, który chcą nabyć. Dla grona ludzi jest to tak znaczną barierą, że wolą zrezygnować z wygodnych zakupów i udać się do sklepu, gdzie nie będą musieli martwić się tym, że oferowany produkt będzie wyglądał inaczej niż na zdjęciu.