UOKiK – nowe wpisy do rejestru klauzul niedozwolonych

Sklep online spóźnia się z przesyłką? Możesz odstąpić od umowy! Nie musisz też martwić się protokołem, jeśli towar jest uszkodzony. Poznaj swoje prawa i naucz się walczyć z internetowym sklepem!

Jak się okazuje, sklepy online nie mają prawa rozpatrywać wyłącznie tych reklamacji, do których sporządzono protokół przy udziale doręczyciela. Jeśli produkt był uszkodzony, reklamacja musi być uwzględniona w każdej sytuacji.

Takiego zdania jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ponadto, jego zastrzeżenia wzbudza klauzula, wedle której sklep nie odpowiada z spóźnienie dostawy towaru.

Okazuje się, że w takim wypadku klient ma prawo zrezygnować z zakupu i odstąpić od umowy. Oba te przypadki znajdują się w rejestrze klauzul niedozwolonych. Sprawia to, że żadne przedsiębiorstwo nie ma prawa z nich korzystać. Jednym ze sklepów ukaranych z powodu tych właśnie przewinień był Elektro.pl – dostawca sprzętu AGD i RTV.

Obie klauzule zaniepokoiły UOKiK i sprawa skończyła się w sądzie. W efekcie UOKiK narzucił na punkt handlowy karę w wysokości 41 122 zł. Nie jest to jednak wyrok prawomocny i Elektro.pl może jeszcze złożyć apelację, by zmniejszyć karę lub oczyścić się z zarzutów.

Póki co, okolicznością łagodzącą jest fakt, że sklep nie korzysta już z takich rozwiązań i zaczął dostosowywać się do obowiązujących reguł.