Zanim wyślesz dziecko na kolonię sprawdź organizatora

Wakacje tuż-tuż, a rodzice coraz silniej szukają ofert wyjazdów dla rodziny i dla samych dzieci. Jak znaleźć dobrą propozycję, jednocześnie mając pewność, że biuro podróży wywiążę się z usług?

Strach przed brakiem kompetencji biura turystycznego pojawia się u wielu wycieczkowiczów. Jednym z największych problemów, jakie w ostatnich czasach pojawiają się coraz częściej jest plajtowanie biur. W takim wypadku klienci są zazwyczaj zmuszeni do natychmiastowego powrotu, przy czym nie zawsze mają szansę na zwrot pieniędzy zainwestowanych w wyjazd. W celu uniknięcia takiego kłopotu, warto porozmawiać z pracownikami, dyskretnie sprawdzając, jak wygląda sytuacja finansowa firmy.

Można również dowiedzieć się czy biuro podróży nie jest zadłużone – wtedy będziemy mieli pewien pogląd na sytuację materialną przedsiębiorstwa. Zawsze też doradza się korzystanie z większych biur, które mają wyrobioną renomę i bardziej zależy im na jej utrzymaniu.

Odmiennym problemem może okazać się niezgodność oferty z rzeczywistością. Żeby nie spotkała nas przykra niespodzianka w postaci brudnej plaży, obskurnego zakwaterowania i innych, równie nieprzyjemnych sytuacji, najlepiej jest porozmawiać z innymi klientami biura. Często możemy ich znaleźć w sieci, na różnego typu forach. Powinniśmy zapytać o ich wrażenia z pobytu, o to, w jaki sposób firma wywiązywała się z umowy. Wysyłając dziecko samodzielnie, obowiązkowo powinniśmy domagać się od opiekunów okazania dokumentów potwierdzających ich przygotowanie do opieki nad grupą podopiecznych. Koniecznie trzeba wymienić się numerami telefonów, by pozostawać w stałym kontakcie z opiekunem grupy.