Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Adidas na topie (mimo skandali)

logo Adidasa

Ci, którym wydawało się, że marka Adidas ma problemy, szybko zmienią zdanie po uwzględnieniu najnowszych doniesień. Okazuje się bowiem, że marka ma się nawet lepiej niż dobrze. Jej wartość jest najwyższa od czasu powstania firmy i wynosi 14,4 mld euro. Słynne trzy paski cały czas są na topie. Nie bez przyczyny większość butów sportowych w naszym kraju jest określana mianem adidasów.

Swego czasu tylko buty marki Adidas były u nas powszechnie dostępne. Obecnie, chociaż wybór butów sportowych dostępnych w sklepach jest znacznie szerszy, Adidasy wciąż cieszą się zainteresowaniem klientów. Podobną tendencję można zauważyć również w wielu innych krajach. Co ciekawe, na popularność produktów marki Adidas nie wpływają nawet różne afery z nią związane. W historii firmy najczęściej przewijały się nieprawidłowości związane z prawem pracy i łamaniem praw człowieka. Zdarzało się, że w fabrykach produkujących buty Adidasa pracowały dzieci, czy kobiety w ciąży, otrzymując za swoją ciężką pracę głodowe wynagrodzenie. Taka sytuacja miała miejsce na przykład w 2002 r. w fabryce Bed and Bath Prestige Co.

Nie brakowało również afer związanych bezpośrednio z naszym krajem. W 2008 r. firma naraziła się polskim klientom. Wykupiła fragment muru przy ulicy Puławskiej w Warszawie i pokryła go swoimi reklamami. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, ani niepokojącego, gdyby nie fakt, że mur był miejscem pracy wielu ulicznych artystów. Zakrycie ich prac przez reklamy Adidasa wywołało wzburzenie wśród mieszkańców stolicy. Internauci zorganizowali protest w sieci i nawoływali do bojkotu marki. Na szczęście okazało się, że nie są oni zbyt pamiętliwi. Dziś niewielu z nich pamięta o wpadce firmy, a jej produkty cieszą się taką samą popularnością jak przed tą niezbyt udaną akcją reklamową.

Adidas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jest na fali. W ostatnim czasie firma nie ogranicza się już tylko do produkcji ubrań i akcesoriów sportowych, ale próbuje swoich sił również w świecie mody. Nawiązuje więc współpracę ze znanymi projektantami, takimi jak Stella McCartney, którzy umieszczają w swoich kolekcjach ubrania z logo marki i charakterystycznymi trzema paskami. Taka odzież sprawdza się więc nie tylko na boiskach, czy halach sportowych, ale również pryz bardziej oficjalnych okazjach.