Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Uważaj na romanse w pracy!

Pomimo że długotrwałe przebywanie z osobą płci przeciwnej może wzbudzać w nas rozmaite uczucia, to nie każde miejsce jest dobre na romans. Szczególnie niewskazany jest w pracy. Czym grozi? 

Bez względu na to, gdzie pracujemy i jakie piastujemy stanowisko, romans w pracy nigdzie nie jest mile widziany. Przede wszystkim, należy zdać sobie sprawę z tego, że podczas wykonywania obowiązków służbowych wymaga się od nas stuprocentowego profesjonalizmu.

Zajmowanie się sprawami postronnymi, w tym tak osobistymi jak romansowanie, świadczy o lekceważeniu zadań, jakie stawia przed nami pracodawca. Sam zatrudniający ma zazwyczaj wiele obiekcji, widząc czułości pomiędzy pracownikami. Pracownicy, którzy bujają w obłokach, stają się mniej efektywni, częściej zaniedbują obowiązki, a do tego nie potrafią obiektywnie oceniać wyników pracy poszczególnych osób.

Jeśli nie potrafimy zapanować nad emocjami i naprawdę ulegamy urokowi znajomego z pracy, to przynajmniej starajmy się nie okazywać swojej fascynacji w firmie. Wszelkie czułości powinny pozostać prywatną sprawą. W pracy musimy skupić się na tym, co najważniejsze nie zapominając przy tym o różnicy stanowisk. Pewna hierarchia zawsze musi zostać zachowana. Nie przestrzeganie jej może skutkować poważnymi problemami wśród kadry. Faworyzowanie, niesprawiedliwe oceny, dyskryminowanie – wszystko to bywa efektem romansu w pracy. Konsekwencją takich zachowań może być obniżenie dochodów przedsiębiorstwa.

Bywa i tak, że romansowanie w pracy kończy się zwolnieniem wynikającym z zaniedbywania obowiązków lub doprowadzania do pogorszenia się sytuacji firmy.