Najdroższe 30 sekund reklamy – finały Super Bowl

reklama w finałach super bowl

3 lutego w Nowym Orleanie rozegrany został finał amerykańskiego Super Bowl, w którym o miano najlepszej drużyny futbolu amerykańskiego walczyły zespoły Baltimore Ravens i San Francisco 49ers. Jak zwykle przy tej okazji, puszczany w przerwach blok reklamowy należał do najdroższego w tamtejszej telewizji. W tym roku były to rekordowe stawki. 30-sekundowe reklamy warte były 4 miliony dolarów!

Reklamy emitowane podczas finału Super Bowl zawsze były drogie, jednak ostatnie ceny okazały się być rekordowe. Mimo tego, czas antenowy został wykupiony już we wrześniu. Finał amerykańskiej ligii futbolowej za każdym razem bije rekordy oglądalności, więc stawki, jakie ustalono za czas antenowy nie powinny szokować. To zdecydowanie najlepsza okazja do zaprezentowania swoich usług i produktów w mediach, jaka tylko może nadarzyć się w USA.

Łącznie, w trakcie całego meczu finałowego, nadano 51 reklam. Na ten wyjątkowy wieczór koncerny przygotowały specjalne spoty, do których realizacji zatrudniono osobistości ze świata mody, sportu czy kina. Przykładowo, w spocie Mercedesa wystąpiła modelka Kate Upton, a w reklamie rybnych burgerów zagrała inna modelka Nina Agdal. Scenariusz wielu reklam ściśle nawiązywał do samego futbolu. Dzięki temu, przerwy na reklamy nie były wcale utrudnieniem w oglądaniu meczu, a poniekąd, jedynie go dopełniały.

Jedną z najbardziej krytykowanych reklam emitowanych podczas tegorocznego finału Super Bowl była ta promująca serwis GoDaddy.com. Co prawda, wystąpiła w niej jedna z najpopularniejszych obecnie modelek, Bar Refaeli, jednak sam scenariusz był dość kontrowersyjny. Izraelska piękność namiętnie całowała się z wątpliwej urody mężczyzną, który miał być synonimem mądrości. Taki motyw raczej nie nadawał się do emisji podczas wydarzenia, które oglądali nie tylko dorośli, ale i miliony amerykańskich dzieci.

Sporo kontrowersji wywołał także spot Volkswagena, w którym główny bohater reklamy mówi z jamajskim akcentem. Część osób stwierdziła, że reklama ma wydźwięk rasistowski, jednak sami Jamajczycy nie widzą w tym problemu. Tamtejszy minister turystyki przyznał, że wszyscy ludzie powinni stosować się do porady ze spotu i po prostu… być szczęśliwi!

Poza Volkswagenem, Mercedesem i serwisem GoDaddy.com, w trakcie przerw najważniejszego meczu amerykańskiej ligii futbolowej wyemitowano także reklamy takich koncernów, jak np. Fiat, Coca-Cola, Budweiser, Pizza Hut czy Hyundai. A co do samego meczu, to zwycięzcą tegorocznego Super Bowl została drużyna Baltimore Ravens, która pokonała San Francisco 49ers wynikiem 34:31.