Rynek gier na tablety rozwija się błyskawicznie

iPad 3 gry

Lawinowo rosnąca liczba osób korzystających z tabletów oraz coraz bardziej imponująca moc tych urządzeń sprawiają, że zaczynają się nimi interesować nawet najwięksi producenci gier. Według raportu sporządzonego przez Juniper Research wartość rynku gier na tablety w 2014 roku wyniesie 3 miliardy dolarów.

Aby uzmysłowić sobie dynamikę zmian, wystarczy spojrzeć na obecny stan – w 2011 roku rynek gier na tablety był warty 491 milionów dolarów. Spodziewany dwuletni wzrost będzie więc rzędu 600%. Rzeczywiście imponujące tempo rozwoju. Jego przyczyn twórcy raportu upatrują głównie w tym, że tablety są dużo lepszymi platformami do mobilnego grania niż smartfony. Większy ekran pozwala graczowi w pełni kontrolować akcję, mocniejsze podzespoły zapewniają dużo lepszą grafikę. Istotny jest też profil ekonomiczny użytkowników obu typów urządzeń: smartfony często są nabywane przy okazji decydowania się na abonament telefoniczny i ich posiadacze w wielu przypadkach nie są osobami dysponującymi nadmiarem gotówki, chętnie wydawanym na dodatkowe aplikacje. Inaczej sprawa ma się z tabletami, kupowanymi przez osoby, które są w stanie pokryć ich koszt z własnej kieszeni.

Raport Juniper Research ładnie zgrywa się z tym, co w temacie gier dzieje się wokół nowego iPada. Pojawiła się informacja od firmy, że apple’owski procesor A5X jest 4 razy mocniejszy od Tegry 3. Wywołało to protesty Nvidii, jednak rzeczywiście w niektórych testach wykazano taką różnicę wydajności. Rzecz jasna rezultaty były różne, zależnie od oprogramowania testowego. Nie zmienia to jednak faktu, iż iPad wzbudza zainteresowanie gigantów z branży elektronicznej. Mike Capps z Epic Games widzi w nowym tablecie ogromny potencjał i nie wyklucza, że już niebawem będzie to platforma dla gier klasy AAA. Nie jest on jedyną osobą z branży, która prognozuje, iż w najbliższej przyszłości tablety mogą wyprzeć z rynku konsole.