Setki milionów na reklamę w grach społecznościowych

Każdy rok to wzrost inwestycji w reklamę w grach i aplikacjach społecznościowych. Im więcej graczy, im większa społeczność tym lepiej można na tym zarobić!

Specjaliści na rynku badań zainteresowania reklamą w nowych środkach przekazu szacują, że reklama w grach i aplikacjach społecznościowych zyska w tym roku 220 mln USD. W porównaniu do wydatków ubiegłorocznych na ten rodzaj reklamy, jest to skok o prawie 40 mln USD! Producenci gier już zacierają ręce! Reklamodawcy również.

Do tej pory, choć było wiadomo, że gry społecznościowe i tegoż samego rodzaju aplikacje cieszą się wielką popularnością klientów – zarabiały one nie tylko na reklamach, ale głównie na tzw. dobrach wirtualnych. Przykładowo: aby móc dokupić w grze dodatkowe życie lub przyjaciela, trzeba było zapłacić za to realną walutą, która wymieniana była np. na walutę dostępną w grze. Dziś jednak rynek gier społecznościowych jest bardziej wymagający i wprowadza do nich reklamy. Producentom i właścicielom gier daje to nieporównywalnie wyższe zarobki, a przy okazji szanse na rozwój danej aplikacji – z wykorzystaniem pieniędzy reklamodawców.

Wzrostem nakładów na reklamę w tej dziedzinie mogą się zatem cieszyć wszyscy. Klienci – lubiący dobre gry, producenci – mogący je dzięki funduszom rozwijać i reklamodawcy – którzy utrwalają swoją markę, logo lub wizję produkty w danej grze.