Spadają wydatki na reklamę

reklama telewizyjna

Rantes (Flickr)

Analitycy z firmy ZenithOptimedia oceniają, że w tym roku wydatki na reklamę w Polsce będą o 0,7 procenta niższe niż w 2011. Ku zaskoczeniu branży, Euro 2012 nie stało się dla marketingowców okresem żniw.

Spodziewano się, że w okresie piłkarskich mistrzostw cała gospodarka wpadnie w „piłkoszał”. Jednak okazuje się, iż ekonomiczny entuzjazm ominie niektóre sektory. W tym roku klienci wydadzą na reklamą mniej niż w roku poprzednim. Analitycy z ZenithOptimedia swoje prognozy na 2012 zmienili ze wzrostu na poziomie 1,9% na spadek 0,7%. Wpływ na to mają słabe nastroje przedsiębiorców, którzy obawiają się skutków pogarszania się sytuacji makroekonomicznej. Również ostrożnie podeszli do mistrzostw Euro 2012, uznając iż w tym okresie będzie taki natłok reklam, że trudno będzie się wybić ze swoim komunikatem.

Spadki nie dotkną wszystkich rodzajów reklamy. Klienci więcej wydadzą na promowanie się w radiu, kinie i w internecie, przy czym wzrost w tym ostatnim medium wyniesie aż 11,5%. Telewizja z kolei nadal notuje spadki – wg. szacunków ZenithOptimedia w 2012 stacje telewizyjne zarobią na reklamach o 0,4% mniej niż w roku poprzednim.

[źródło: gazetaprawna.pl]