W jakich serwisach reklamują się polskie firmy?

Polskie firmy – małe i wielkie – coraz częściej promują się na portalach społecznościowych. To tu jest najwięcej osób i największe szanse na zysk! Króluje Facebook, Nasza Klasa i inne portale.

Po dużych, rozpoznawalnych na rynku markach, reklamę w portalach społecznościowych zaczęły również doceniać mniejsze firmy, a nawet mikroprzedsiębiorstwa polskie, które szukają dla siebie nowych dróg reklamy i promocji. Gdzie dziś najłatwiej pozyskuje się dobre wrażenia wśród internautów? Oczywiście tam, gdzie jest ich najwięcej – a, że to portale społecznościowe brylują liczbę codziennie odwiedzających ich użytkowników, to właśnie tam kierują swoje działania reklamowe firmy ze wszystkich branż.

Badania zlecone przez firmę ICTAS wskazują, że polskie przedsiębiorstwa już nie tylko wykupują reklamy płatne w portalach społecznościowych, ale również same zakładają nich specjalne, firmowe konta, które umożliwiają bezpłatne promowanie firmy, produktu, oferty czy usługi wśród milionów internautów. Blisko 25% małych firm przyznaje się dzisiaj, że korzysta z takiej możliwości i że jest ona dla nich dużą szansą na pozyskanie potencjalnych klientów, zwrócenie uwagi na swoją markę i dobry sposób na budowanie pozytywnego wizerunku wśród internautów. 84% przedsiębiorców przyznaje się chętnie do korzystania z różnych form promocji na Facebooku, który tym samym staje się absolutnym liderem, jeśli chodzi o reklamę w internecie. 35% zarezerwowała dla siebie Nasza Klasa, plasując się tym samym na drugim miejscu. Na dalszych pozycjach jest Twitter 11% i Blip 10%.

Małe firmy przyznają, że gdyby nie tania lub wręcz bezpłatna możliwość reklamowania się na portalach społecznościowych, to nie mogliby liczyć na nowych klientów tak szybko – zwłaszcza, że przy ograniczonym budżecie nie mogą sobie one pozwolić na wielką kampanię reklamową w mediach.