Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Własna firma i sprzedaż produktów specjalistycznych

Znajdź grupę klientów, odkryj ich potrzeby i zbij fortunę! To rada doświadczonych ludzi biznesu. By zarabiać, wystarczy znaleźć dla siebie odpowiednią niszę i dobrze w nią wejść z pomysłem.

Obecne czasy  dla ludzi nieposiadających pomysłu na swój biznes ani żadnej odkrywczej idei – to czasy niezwykle trudne. Może się wydawać, że na rynku sprzedaży towarów i usług jest już niemal wszystko, ale to nieprawda! By dobrze wejść na rynek biznesu i zacząć na nim odnosić sukcesy nie wystarczy jednak zdecydować się na „jakąkolwiek” branżę, bo najbardziej opłacalne są te, które mają pewną określoną grupę zwolenników, ale nie są wciąż nastawione na produkcję masową. Przykładowa żywność hipermarketowa jest już w Polsce tak mocno rozwinięta, że otwieranie tego typu działalności raczej nie przyniesie nam kokosów, a mocna konkurencja w postaci zagranicznych firm z pewnością zajdzie młodemu przedsiębiorcy za skórę.

Produkty specjalistyczne, zwane również niszowymi to te, w które zdecydowanie opłaca się dzisiaj wejść. Mogą to być produkty ekologiczne, hodowla zwierząt na całkowicie naturalnej paszy, wyrób domowych specjałów, w których nie ma za grosz chemii i konserwantów i wiele innych. Im bardziej sprecyzujemy naszą niszę i określimy klienta – tym większe mamy szanse na sukces! Produkty niszowe, takie jak dalekowschodnie herbaty naturalnych receptur, kawa, która nie przeszła przez fabryczną obróbkę, jaja prosto z kurnika, ubrania nieprodukowane w Chinach czy rzadkie meble tworzone przez artystów, a nie z taśmy w wielkim zakładzie – cieszą się dziś uznaniem klientów. I choć nie kupuje ich tak wiele osób jak „masowe” produkty, to jednak Ci klienci gotowi są za nie zapłacić więcej, a i konkurencja w branży nie doprowadzi młodego przedsiębiorcy do bankructwa.