Hasło na Euro 2012 z błędem?

Feel like at home

Ministerstwo Sportu i Turystyki jakiś czas temu ujawniło hasło promujące Euro 2012 w Polsce. Zagraniczni kibice będą witani słowami „Feel like at home„. Tłumacz z British Council zauważył, że w sloganie jest błąd.

Wg. Andy’ego Edwins hasło powinno brzmieć „feel at home”, ponieważ właśnie tak mówią Anglicy. „Feel like at home” co prawda będzie zrozumiałe, jednak jest sformułowaniem błędnym i można się spodziewać, iż stanie się pośmiewiskiem anglojęzycznych kibiców. Tłumacz dziwi się, że taka ważna sprawa nie została skonsultowana.

Minister sportu Joanna Mucha odpiera zarzuty. Twierdzi, że hasło było konsultowane z native speakerami. Wyjaśniła też pomysł na slogan – nawiązuje on do tego, iż na angielskich stadionach strefa dla kibiców klubu gospodarzy jest oznaczona napisami „at home”. „Feel like at home” ma więc sugerować, że podczas Euro 2012 poczują się jak własnych meczach.

Niezależnie od kontrowersji wokół hasła, trafiło ono już do obiegu. Do zagranicznych kibiców „Feel like at home” zdążył już nawet powiedzieć premier Tusk na swoim blogu:

[Źródło: tokfm.pl]

The following two tabs change content below.