Carrefour otworzy 200 sklepów na zasadzie franczyzy

Sieć sklepów Carrefour rozwija się w Polsce od lat, ale dopiero w ciągu ostatniego roku postawiła na franczyzę. W 2011 co 2 dni otwierano 1 sklep franczyzowy. W przyszłym roku ich liczba wzrośnie.

Kierownictwo sieci postanowiło na początek umocnić pozycję przedsiębiorstwa na Polskim rynku. Kiedy ten cel udało się osiągnąć, zaczęto skupiać się na rozwoju franczyzy. Choć od dwóch lat ten aspekt działalności sieci Carrefour ulega rozbudowie, to tak naprawdę ostatni rok przyniósł najwięcej sklepów otwartych na podstawie umowy franczyzowej. W 2011 co dwa dni otwierano nowy sklep związany z tą siecią.

Dyrekcja firmy zaznacza, że w przyszłym roku liczba sklepów franczyzowych ma się jeszcze zwiększyć o kolejne 200 placówek. Te zaskakująco wysokie wyniki są paradoksalnie efektem szalejącego kryzysu. Coraz więcej osób pozostaje bez pracy, ale nie chcą się poddawać i zakładają swoje firmy.

W takich sytuacjach potrzebny jest silny partner biznesowy, u którego zawsze można szukać wsparcia. Carrefour oferuje swoim kontrahentom sporo możliwości. Nie trzeba od razu otwierać ogromnego hipermarketu.

Wśród formatów zarządzanych przez tę sieć znajdują się też supermarkety, a także sklepy express zajmujące powierzchnię ok. 100 mkw. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość elastycznej współpracy.