Wątpliwa skuteczność reklamy na Facebooku

Reklama na Facebooku

Wciąż trwa szał na facebookowy marketing. Fanpage i firmowe strony rosną jak grzyby po deszczu. Jednak skuteczność takiej reklamy coraz częściej poddawana jest w wątpliwość.

Magia „like’a” nadal działa, lecz być może już niebawem jej moc zmaleje. Obecnie wielu firmom wydaje się, że na Facebooku po prostu trzeba być, a ilość fanów swojego profilu uważają za miarodajną wartość. Dziennikarze z BBC przeprowadzili prosty eksperyment, który wykazał, że social media marketing jest mocno przeszacowany.

Eksperyment polegał na stworzeniu profilu fikcyjnej firmy. W ciągu krótkiego czasu profil ten zebrał pokaźną liczbę obserwujących go osób. Co ciekawe – większość z nich pochodziło z Filipin i Egiptu. Narodowość sama w sobie oczywiście nie jest żadnym zarzutem, jednak regularność daje impuls do zastanowienia się, co za tym stoi.

Krytycy marketingu w mediach społecznościowych wskazują na fakt, iż lawinowo rośnie ilość fałszywych kont, tworzonych przez spamerów rozsyłających reklamy. Takie fikcyjne tożsamości są odpowiedzialne za dużą część klikniętych „lajków”. Koniec końców – statystyki ruchu i aktywności fanów profilu mogą wyglądać imponująco, jednak efekt z tego żaden. W skutek tego zysk firm z działalności na Facebooku może być bardzo nikły.

Facebook twierdzi, iż problem fałszywych tożsamości nie jest aż tak wielki i dotyczy niespełna 60 milionów kont. Przedstawiciele serwisu dodają też, że reklamujące się firmy mają dostęp do danych analitycznych pozwalających im przyglądać się efektywności swoich działań.

[źródło: biznes.onet.pl]