Zakupy grupowe – kto w tym biznesie ma szansę na sukces?

Zakupy grupowe popularne są na całym świecie. W Polsce funkcjonuje na razie ok. 100 serwisów oferujących możliwość takiego kupowania. W Czechach jest ich ponad 2 razy więcej. Dlaczego?

W Polsce najpopularniejsze serwisy proponujące zakupy grupowe to Groupon czy Gruper. Dotychczas nie wszystkie serwisy próbujące wejść na nasz rynek odniosły sukces. Mimo to, kolejne chcą podjąć wyzwanie i osiągnąć sukces. O podbicie serc polskich klientów starają się LivingSocial, Onet i Google.

Jednak dotychczas działające serwisy nie obawiają się konkurencji. Jak mówi szef Grupera, Tomasz Dalach, wielkie korporacje nie podołają wyzwaniu i nie podbiją polskiego rynku.

Jego zdanie podziela szef Groupon Polska, Marcin Szałek. Szefowie największych polskich serwisów podkreślają, że aby dotrzeć do klientów grupowych, należy mieć odpowiednie podejście do odbiorców i zaoferować im coś naprawdę atrakcyjnego. Mówiąc o odpowiednim podejściu, należy wspomnieć o szybkim czasie reakcji na potrzeby społeczności.

Żeby zrozumieć rynek zakupów grupowych i poradzić sobie w nim, należy poświęcić sporo czasu na zrozumienie potrzeb klientów. Tym bardziej, że jak się okazuje, inne narodowości mają w tej kwestii inne preferencje. Niemcy wolą tańsze artykuły przydatne w życiu codziennym. Polacy częściej nastawiają się na grupowe korzystanie z usług.

Nieco mniejsze serwisy mogą bardziej skupić się na poznawaniu oczekiwań klientów. Bardziej zbliżają się do małych i średnich przedsiębiorstw, podporządkowując swoją ofertę ich potrzebom. Są też w stanie poświęcić więcej czasu poszczególnym grupom odbiorców, co pozwala nawiązać lepsze i często długotrwałe relacje.

To klucz do powodzenia w tej branży.