Masz własny biznes? Weź udział w badaniu jego potrzeb

Kolejna akcja pod patronatem Gazety Wyborczej znów cieszy się uznaniem. Przeprowadzane sa kolejne badania mikroprzedsiębiorstw w Polsce, ich potrzeb i problemów.

Los małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, a zwłaszcza tych, które zatrudniają do 49 osób od wielu lat jest tematem żywej debaty. Brak pomocy od organów państwa, nierzadko złośliwa administracja i system podatkowy, który utrudnia rozwój. Do tego wysokie koszty zatrudnienia pracownika, które demobilizują do legalnego poszerzania miejsc pracy w firmie i nieuczciwa, zagraniczna konkurencja. To tylko część powodów, które sen z powiek spędzają małym i średnim przedsiębiorcom.

Badanie przeprowadzane przez Gazetę na stronie www.small-business-dna.pl jest próbą poznania rzeczywistych bolączek małych przedsiębiorców, których w Polsce jest prawie 4 miliony! Ta liczba małych firm daje pracę blisko 5 mln pracownikom. I pewnie byłoby jeszcze lepiej, gdyby nie piętrzące się przed małymi przedsiębiorcami problemy księgowe, prawne, podatkowe i horrendalne jak na możliwości małych firm koszty pracy.

Gazeta razem z firmą badawczą 4P Research Mix oraz telewizją biznesową TVN CNBC Biznes postanowiła zwrócić uwagę Polaków i polityków na problemy drobnych przedsiębiorców. To kolejna taka inicjatywa po akcji „Przedsiębiorca, nie przestępca!”, którą Wyborcza kierowała  do swoich czytelników kilka miesięcy temu.