Tagi

Powiązane wpisy

Podziel się

Muzo – nowy serwis muzyczny

Muzo logo

Dzisiaj (czwartek, 12 kwietnia) ruszył nowy serwis muzyczny będący własnością Cyfrowego Polsatu. Muzo.pl umożliwia odsłuchanie 20 godzin muzyki miesięcznie za darmo. Limit zostaje zdjęty po opłaceniu abonamentu w wysokości 9,9o zł.

Jest to już drugi serwis muzyczny należący do Zygmunta Solorza-Żaka (pierwszy to Muzodajnia). Muzo w swojej podstawowej wersji jest serwisem odsłuchowym, tj. użytkownik nie pobiera utworów, ale odsłuchuje je w tzw. streamingu. W bezpłatnym pakiecie każdy otrzymuje możliwość odsłuchania 20 godzin utworów. Nielimitowany dostęp to koszt 9,9 złotych miesięcznie. Z kolei za 19,9 złotych wykupuje się pakiet MuzoGO, dzięki któremu użytkownik ściągnie utwory na swój komputer lub mobilne urządzenie i będzie miał do nich dostęp offline.

Twórcy Muzo mają nadzieję na przejecie większej części rynku cyfrowej muzyki, który w Polsce jest jeszcze w powijakach i ma przed sobą etap burzliwego rozwoju, tak jak ma to już miejsce w bardziej rozwiniętych technologicznie krajach. Serwis będzie zarabiał na reklamach oraz opłatach. Oprócz dostępu do muzyki oferuje funkcje społecznościowe, takie jak dzielenie się ulubionymi utworami. Platforma bada również gust użytkownika i sugeruje mogących spodobać mu się wykonawców.