VISA i Matercard uruchamiają własne programy lojalnościowe!

VISA i Mastercard wprowadzają nowe programy lojalnościowe! Mają one być udogodnieniem, a przy okazji staną się konkurencją dla PayBack oraz Premium Club. Uda im się zdobyć popularność?

Programy lojalnościowe to jedna z ciekawszych form reklamy i zachęcania ludzi do robienia zakupów w określonych punktach, przy wykorzystaniu karty jako głównego środka płatniczego. Regularnie ją stosując, zbieramy punkty, które następnie są przeliczane na różnego rodzaju nagrody.

Obecnie niekwestionowany prym wśród programów lojalnościowych w Polsce wiedzie PayBack. Szacuje się, że z jego usług korzysta 8 mln obywateli. Wielu z nich jednak narzeka na to, że punkty są rozdzielane nie do końca sprawiedliwa i nie zawsze otrzymują ich tyle, na ile naprawdę zasługują. Nie zmienia to faktu, że liczne promocje pozwalające na szybsze uzbieranie punktów zachęcają do korzystania z tego programu.

Rozpoczynając swoją przygodę z programami lojalnościowymi, Mastercard i VISA chcą udostępnić swoje usługi kilkunastu milionom właścicieli ich kart płatniczych. Należy jednak zauważyć, że Mastercard celuje w potrzeby osób zamożnych, które miesięcznie wydają przeszło 2000 zł płacąc właśnie za pomocą karty. Natomiast VISA chce dotrzeć do wszystkich z nadzieją, że stanie się głównym rywalem PayBack. Broniąc się przed konkurencją, sam PayBack chce wprowadzić wirtualne kupony będące do zdobycia przez internet i telefon i umożliwiające normalne rabaty podczas zakupów.