Będą zwolnienia w Citi Handlowym. Ponad 700 osób

Citi Handlowy

Chociaż część polskich banków ma się coraz lepiej, to jednak ich pracownicy nie mogą czuć się w pełni bezpieczni na swoich stanowiskach. Okazuje się bowiem, że niektóre placówki nadal zmniejszają liczbę oddziałów, a co za tym idzie, prowadzą redukcję kadry. Citi Handlowy przyznał niedawno, że zamierza przeprowadzić kolejną turę zwolnień grupowych. W ich wyniku zatrudnienie straci niemal 800 pracowników. Zmniejszenie kadry pracowniczej to efekt zamknięcia części oddziałów banku oraz tworzenia punktów samoobsługowych. Eksperci zaznaczają przy tym, że podobne punkty będą w przyszłości otwierane także przez inne instytucje funkcjonujące w tym sektorze, a to doprowadzi do następnych zwolnień.

Zarząd Citi Handlowego podkreśla, że planowane zwolnienia grupowe podczas, których pracę stracić ma 792 osób nie są powodowane trudną sytuacją finansową jednostki, a próbą dostosowania jej działania do potrzeb klientów. Oznacza to, że coraz większy nacisk będzie kładziony na opcje bankowości mobilnej oraz internetowej. W związku z postępem technologicznym, w oddziałach banku nie będzie potrzebna już tak liczna grupa pracowników. W celu dostosowania swoich usług do rosnących oczekiwań dzisiejszych klientów, Citi Handlowy zamierza zbudować Bankowy Ekosystem Smart, w którego skład wchodzić będą nowoczesne placówki, wyjątkowo przyjazne klientom. Mają one gwarantować bezproblemowy dostęp do oferty banku tym osobom, które nie korzystają z bankowości mobilnej ani on-line i preferują rozwiązania stacjonarne.

Zmiany wprowadzane przez Citi Handlowy są już częściowo widoczne w Katowicach, gdzie niedawno otwarty został pierwszy zmodernizowany oddział należący do tej instytucji. Nie przypomina on klasycznego budynku zajmowanego przez bank, a raczej nowoczesny sklep elektroniczny. Znajdują się w nim miejsca z tabletami, które pozwalają klientom zapoznać się z ofertą banku. Ponadto, zamontowano tam duży ekran, na którym można obejrzeć filmiki o tematyce gospodarczo-ekonomicznej. Wyświetlane są na nim także najnowsze wiadomości z tej dziedziny oraz informacje dotyczące oferty banku. Nie ma natomiast tradycyjnych stanowisk urzędniczych – pracownicy są w ciągłym ruchu, podchodzą do klientów, nawiązują z nimi bliższy kontakt niż urzędnicza rozmowa zza biurka.