LG: kwartalny rekord sprzedaży smartfonów

logo LG

LG Electronics – koreańska firma słynąca z produkcji wysokiej jakości sprzętów elektronicznych, odnotowała w II kwartale bieżącego roku wyjątkowo dużą sprzedaż smartfonów. Jej kwartalny rekord został pobity, dzięki temu, że łącznie 12,1 miliona klientów zdecydowało się na nabycie produktów tej marki. Szczególną popularnością cieszyły się modele Optimus L II oraz Optimus F. Przy takiej ilości sprzedanych towarów, LG Electronics przesunęło się na 3. miejsce w rankingu największych producentów smartfonów na świecie. Udziały firmy na rynku tego rodzaju asortymentu wynoszą obecnie 4,8%.

12,1 miliona sprzedanych smartfonów przyniosło LG zyski w wysokości ponad 139 milionów dolarów netto. Specjaliści zauważają, że jest to kwota zbliżona do tej odnotowanej w II kwartale 2012 r., niemniej jednak, zdecydowanie lepsza od zysków z I kwartału roku obecnego. Na przestrzeni pierwszych trzech miesięcy 2013 r. LG zarobiło na smartfonach zaledwie 20,3 miliona dolarów. Jeżeli chodzi o zysk operacyjny w II kwartale 2013 r., to sięgnął on poziomu 426,92 miliona dolarów.

Łączne przychody LG Electronics między kwietniem a czerwcem tego roku sięgnęły 13,58 miliarda dolarów, co oznacza, że wzrosły o 10,1% w ujęciu rocznym. Były przy tym lepsze od prognoz analityków, którzy spodziewali się, że w związku ze spadkiem sprzedaży telewizorów, firma uzyska niższe przychody. Jeśli chodzi o ilość sprzedanych smartfonów, to było ich o 2 miliony więcej niż w I kwartale 2013 r. To wystarczyło, by zniwelować wpływ słabej sprzedaży telewizorów na ogólne wyniki finansowe marki.

Po zapoznaniu się z raportem finansowym firmy, eksperci dodają, że zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto były gorsze od tych zanotowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Wynikało to z faktu, że obniżce uległy ceny smartfonów. Średni koszt jednej sztuki spadł o ok. 75 dolarów. W 2013 r. kosztowały one przeciętnie 375 dolarów.

Warto wspomnieć, że LG planuje poprawić wyniki sprzedażowe dotyczące telewizorów, więc istnieje spore prawdopodobieństwo, że jej ogólne zyski będą jeszcze wyższe niż dotychczas. Marka chce wprowadzić w zakresie telewizorów nowe technologie takie, jak Ultra HD i OLED, które zapewne pozwolą zwiększyć popyt na te produkty.

The following two tabs change content below.

Daniel Kurylak

Daniel Kurylak (1976), z zawodu front end developer, z zamiłowania rowerzysta, kolekcjoner znaczków, warszawiak i internauta. Fascynują go nowe technologie oraz wszystko co związane z Internetem. Dni upływają mu na wykonywaniu zleceń, obserwowaniu tego, co się dzieje w sieci oraz pisaniu artykułów.

Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)