Tagi
Powiązane wpisy
Podziel się
Google potwierdza: w statystykach znikną słowa kluczowe!
To już koniec danych o statystykach ruchu na stronie na konkretne słowa kluczowe? Google zapowiada zmiany w wyszukiwarce i programach typu Google Analytics – podstawowym narzędzi kontroli nad statystykami stron www.
Jak zapowiedział Google już wkrótce ze statystyk odwiedzin znikną informacje o tych statystykach, które są bezpośrednio związane ze słowami kluczowymi. Docelowo najpopularniejsza wyszukiwarka świata zamierza szyfrować wszystkie wyszukiwania. Po co? Najprawdopodobniej po to, by zwiększyć ruch w podsuwanych przez siebie usługach typu Google Adwords (płatne reklamy) i utrudnić życie pozycjonerom i branży SEO, która promuje strony internetowe nie płacąc za to Google (w najprostszym rozumieniu).
Jak poinformował Search Engine Land, Google oficjalnie już potwierdził te informacje, przy czym zamierza użytkownikom pozostawić dane do wspomnianych statystyk powiązanych ze słowami kluczowymi ale… tylko dla kampanii prowadzonych przez Google Adwords. Takie decyzje sprawiają, że niewiele osób wierzy w zapewnia Google, że takie działania podyktowane są wyłącznie potrzebą ochrony użytkownika i zwiększenia bezpieczeństwa wyszukiwania.
Jak ważne dla posiadaczy stron internetowych są statystyki związane ze słowami kluczowymi? Otóż bardzo ważne: to one sprawiają, że serwisom www łatwiej jest o konkretnych reklamodawców, klientów i o decydowaniu o tym, jak ma wyglądać reklama danego sklepu, firmy czy usługodawcy. Sklep wiedząc, że odwiedzają go np. głównie ludzie wpisujący w wyszukiwarce hasło „buty w Warszawie” – będzie więcej środków przeznaczał na reklamę wśród Warszawiaków, a nie Rzeszowa czy Wrocławia. Gdy te dane znikną – sklepom, firmom czy serwisom opartym na handlu pozostanie wykupić kampanie reklamowe w prowadzonej przez Google usłudze „Google Adwords” tak, by móc nadal kontrolować skąd pochodzi największy ruch na strony www. Google zyska zatem nowych klientów, a straci… i branża SEO (pozycjonerzy) i prawdopodobnie same sklepy, którym za kampanie Google Adwords przyjdzie słono zapłacić.
Niestety, Google jest tu rynkowym monopolistą i firmom, oraz użytkownikom prywatnym wciąż pozostaje tylko pogodzić się z jego decyzjami.
Daniel Kurylak
Ostatnie wpisy Daniel Kurylak (zobacz wszystkie)
- Na jakie cechy kandydatów rekruterzy najbardziej zwracają uwagę? - 20 marca 2023
- Izera – opóźnienia w realizacji projektu polskiego elektryka - 10 lipca 2022
- Jaki rodzaj patelni wybrać? - 22 marca 2022
- Jak będzie wyglądać przyszłość motoryzacji? - 13 września 2021
- Google zamyka studia Stadia - 12 lutego 2021
- Cyberpunk 2077 – wielki hit czy wielka afera? - 17 grudnia 2020
- 5G – o co w tym tak naprawdę chodzi? - 12 maja 2020
- Programy wsparcia dla twórców gier komputerowych - 29 marca 2019
- Jak smartphone wpływa na psychikę dziecka? - 16 stycznia 2019
- Jak gry komputerowe wpływają na psychikę? - 25 kwietnia 2018
- Nowa aplikacja ułatwiająca zakupy - 22 czerwca 2017
- Coaching – inwestycja w siebie - 21 lutego 2017
- Będzie rozwojowy boom w branży rzeczywistości wirtualnej? - 26 sierpnia 2016
- Coraz więcej ofert pracy dla informatyków - 20 sierpnia 2016
- Jak Nintendo wykorzysta popularność gry Pokemon Go? - 10 sierpnia 2016
- BZ WBK wciąż na celowniku oszustów wyłudzających dane - 27 czerwca 2016
- Photon: polski robot nauczy dzieci kodowania? - 23 czerwca 2016
- Instagram wreszcie z ułatwieniami dla biznesu? Nowości - 10 czerwca 2016
- Microsoft nie będzie już walczył na rynku smartfonów? - 2 czerwca 2016
- Facebook cenzuruje skrajne i prawicowe media - 23 maja 2016
Czy mi się tylko wydaje, czy Google zbliża się do tego co nazywamy praktykami monopolistycznymi? Już niedługo AdWords będzie jedyną słuszną metodą promowania stron…
Widzę dwa rozwiązania: albo to koniec SEO, albo koniec Google ;>
Czysty kapitalizm – maksymalizacja zysku. Trzeba przyznać, że mają łeb guglarze.